Aflată în plină campanie electorală, primarul Capitalei Gabriela Firea anunță pe pagina sa de Facebook când vom putea circula pe pasajul de la Ciurel. Potrivit acesteia, lucrările au fost finalizate, iar acum se desfășoară testele de trafic înainte de darea în folosință a pasajului.
Gabriela Firea a declarat într-o postare video pe contul său de Fabook că Podul Ciurel este „aproape gata”, urmând să fie dat în folosință „până la începerea școlilor”.
„În premieră, facem legătura între Nordul şi Sudul Capitalei, prin şantierele deschise şi prin lucrările deja finalizate! Era minunat să avem Centura ocolitoare, dar aceasta este, încă, un obiectiv guvernamental neîndeplinit! Şi nici nu au acceptat să o transfere la Primărie, pentru a o finaliza. Orgolii mărunte de politicieni care nu pun oamenii pe primul loc!”, afirmă Gabriela Firea.
„Am finalizat toate proiectele mari găsite blocate acum patru ani. Pe podul de la Nicolae Grigorescu se circulă deja, iar celebrul Pod Ciurel va fi dat în folosință până la începerea școlilor. Am deschis șantiere noi, unele obiective fiind terminate deja în scurt timp. Noua șosea Fabrica de Glucoză e un ajutor real pentru șoferi. Așa va fi și Pasajul de la Doamna Ghica sau lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea”, mai spune primarul general al Bucureștiului.
Se împlinesc în curând doi ani de când Gabriela Firea ne anunța că pasajul Ciurel este realizat „în proporție de 90%”, urmând să fie dat în folosință în cel mai scurt timp. Pasajul ar fi trebuit inaugurat încă din 2017, ulterior fiind vehiculat anul 2018 ca termen de finalizare a lucrărilor.
În decembrie 2019, Gabriela Firea declara că au început testele statice și dinamice la structura de rezistență a Podului Ciurel și că circulația s-ar putea deschide „în primăvara anului 2020”. Ultima comunicare pe această temă aparține lui Marius Coaje, consilierul personal pe probleme de infrastructură al primarului Gabriela Firea. Acesta spunea în luna aprilie că inaugurarea pasajului va avea loc în iunie 2020.
Cât despre etapa a doua a proiectului, care ar trebui să continue străpungerea de la șoseaua Virtuții spre autostrada București-Pitești, lucrurile sunt încurcate, potrivit aceluiași Marius Coaje.
„Pentru a doua etapă a proiectului nu am mai făcut nimic, culoarul de expropriere este votat în Consiliul General, proiectul tehnic este finalizat de constructor, PUZ-ul Sectorului 6 este aprobat, doar că nu avem banii necesari exproprierilor”, a explicat consilierul personal pe probleme de infrastructură al primarului Gabriela Firea.
Între timp a apărut și vestea rectificării bugetare din luna mai, care a diminuat fondurile alocate proiectelor de infrastructură din București. Speranțele pentru un avans rapid al lucrărilor au scăzut semnificativ după această dată.