Sunt mai multe situații în care vehiculele trebuie radiate din circulație. Pentru asta, proprietarii trebuie să prezinte mai multe acte, dar legea prevede că se poate face și radierea auto din oficiu.
Radierea unui autoturism presupune fie scoaterea acestuia de la taxe și impozite, fie din circulație.
Pentru aceasta, proprietarul trebuie să depună o serie de acte doveditoare la mai multe autorități. Iar, în unele cazuri, radierea se poate face și printr-un intermediar.
Pentru a face radierea fiscală, proprietarii trebuie să se prezinte la Direcția de Taxe și Impozite Locale de domiciliu.
Aici vor completa o cerere tip de radiere, pe care o primesc de la ghișeu.
Apoi trebuie să prezinte următoare acte, în copie și original:
Persoanele juridice trebuie să prezinte și o delegație din partea societății pentru a depune aceste acte.
Dacă se prezintă altă persoană în locul proprietarului, atunci proprietarul trebuie să facă o împuternicire notarială persoanei sau firmei intermediare.
Cei care au dat la casat mașina sau le-a fost furată, ori pur și simplu nu o mai folosesc, pot cere radierea din circulație.
Proprietarul trebuie să depună la Serviciul Public Comunitar Direcția Permise și Înmatriculări Auto (DRPCIV) următoarele acte:
În funcție de motivul cererii de radiere din circulație, se mai pot solicita următoarele:
Proprietarii de vehicule înmatriculate sau înregistrate sunt obligaţi să solicite radierea din evidenţă a acestora, în termen de 30 de zile, în următoarele cazuri:
În cazul furtului, radierea din circulaţie se efectuează după 90 de zile de la data înregistrării plângerii, la solicitarea proprietarului.
Sunt mai multe situații când se face radierea auto din oficiu.0
„Se radiază din oficiu vehiculul abandonat ori fără stăpân, în condiţiile prevăzute de lege, precum şi vehiculul care a aparţinut unei persoane juridice desfiinţate şi pentru care nu s-a achitat impozitul asupra mijloacelor mecanice de transport pe o perioadă mai mare de 3 ani”, stabilește Art. 47 (5) din legea circulației.
De asemenea, un vehicul indisponibilizat prin instituirea unui sechestru asigurător se poate radia în baza ordonanţei procurorului sau a deciziei instanţei de judecată.
Radierea se comunică în termen de 30 de zile, de către autoritatea care a efectuat-o, administraţiei financiare competente, potrivit legii.