Schimbarea administrației Bucureștiului a lăsat multe proiecte „în coadă de pește”. Iată când reîncep lucrările la pasajul Doamna Ghica și Prelungirea Ghencea, cele mai importante proiecte de infrastructură din București.
De o importanță majoră pentru șoferi, proiectele de infrastructură abandonate reprezintă o sursă majoră de frustrare. Nu doar pentru că ar avea nevoie de șosele și pasaje noi, cât pentru că șantierele abandonate pun probleme suplimentare în zone deja sufocate de trafic. Consecința directă este o creștere semnificativă a poluării, din cauza prafului și a noxelor. Nu mai vorbim de nervii șoferilor, care-s și așa întinși la maxim într-o Capitală care pare că-și vrea locuitorii internați în spitale de nebuni.
Venirea lui Nicușor Dan la primărie nu a însemnat și eliberarea așteptată de bucureșteni. Dimpotrivă, am spune, unele proiecte au fost abandonate, iar bugetul Primăriei a fost multă vreme blocat, ca și conturile municipalității. Ca urmare, șantierul pasajului de la Doamna Ghica a fost abandonat, la fel ca și cel din Prelungirea Ghencea, iar asfaltarea gropilor care au apărut în carosabil după iarnă a întârziat până la sosirea verii.
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a afirmat, vineri, că lucrările propriu-zise pe şantierele din Prelungirea Ghencea şi de la Doamna Ghica ar putea reîncepe la sfârşitul lunii iunie, menţionând că au fost virate în acest sens 10 milioane de lei către Trustul de Construcţii Metropolitane.
„Pe cele două şantiere de la Prelungirea Ghencea şi Doamna Ghica mi-aş dori să începem cât mai repede şi aici este o problemă financiară. Am virat ieri 10 milioane de lei către Trustul de Construcţii Metropolitane – din păcate am avut doar 10 milioane şi nu vreo 50, câte i-ar fi trebuit ca să înceapă lucrările. O să mai alocăm bani pe 10 iunie, după ce primim cotele de la stat şi eu sper ca, spre sfârşit de iunie, să putem efectiv să începem lucrările şi la Prelungirea Ghencea şi la Doamna Ghica. În şedinţa de Consiliu de pe 2 iunie o să votăm proiectul de asociere cu Primăria Sectorului 2, astfel încât să putem să folosim şi banii pe care i-au alocat în bugetul pe 2021 pentru Doamna Ghica”, a explicat Nicuşor Dan, într-o conferinţă de presă.
El a estimat că pasajul Doamna Ghica ar putea fi realizat până la sfârşitul anului viitor. Un alt proiect de infrastructură început de administrația Firea este parcarea Park & Ride de la Pantelimon. Aici, lucrările sunt în curs, „pe datorie” după cum recunoaște Nicușor Dan.
„La Parcarea de la Cora – Pantelimon lucrările funcţionează prin bunăvoinţa constructorului care are de luat de la noi vreo 40 de milioane şi aşteaptă să îi ia”, a mai precizat primarul Capitalei Nicușor Dan.
În schimb, Podul Ciurel își încheie în mod rușinos cariera, după o investiție inutilă de 55 de milioane de euro.