Campionul mondial din 2011 ca profitabilitate: grupul Volkswagen
2011 este pentru unele mărci auto un an al recordurilor financiare. Iar grupul Volkswagen nu face excepţie, anunţând profituri record, de 15,4 miliarde de euro! Adică o dublare a profiturilor faţă de 2010, un aport însemnat avându-l şi divizia de camioane MAN, la care grupul VW şi-a crescut participaţia.
Aşadar, grupul VAG a obţinut un profit operaţional de 11,3 miliarde de euro (în creştere cu 57,8% faţă de 2010), iar cifra de afaceri a fost de ordinul a 159,3 miliarde de euro (mai mare cu 25,5% faţă de 2010). Acţionarii au de ce să se bucure, deoarece grupul german anunţă dividende de 3 euro pentru fiecare acţiune primară şi de 3,06 euro pentru acţiunile preferenţiale.
Vânzările gigantului german au fost mai bune în 2011 cu 14,7%, cifrându-se la 8,3 milioane de unităţi – ceea ce înseamnă atât maşini Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Bentley şi Lamborghini, precum şi camioane Scania. Astfel, grupul VW nu doar depăşeşte pentru prima oară bariera de 8 milioane de vehicule vândute într-un an, ci devansează şi Toyota.
Practic, grupul Volkswagen a performat pe toate pieţele auto din lume: în China au fost vândute 2,25 milioane de unităţi, în creştere cu 17%, în India vânzările au crescut cu 110%, iar în Rusia cu 75%; în SUA vânzările au fost mai bune cu 23%, iar în Germania cu 11,4%; chiar şi în Europa de Est au fost înregistrate vânzări mai bune cu 7%.
Evident, cel mai bine stă marca Volkswagen, care a contorizat un profit de 5,7 miliarde de euro, devenind cel mai profitabil brand auto în 2011 – practic, VW a obţinut un profit de trei ori mai mare decât Ford şi aproape la fel de mare ca al întregului grup GM. Aşa încât nu mai miră pe nimeni că nemţii au un plan de investiţii de peste 62 de miliarde de euro până în 2018, când vor să devină Number One mondial.