Campanie General Motors: 230 8 11
Ce înseamnă fundalul verde? Ecologie oare? Dar 230? Având în vedere priza zâmbăreaţă, e vorba de 230 V? Dar 8 şi 11?
Suficient de multe întrebări pentru a spori curiozitatea celor care doresc să afle răspunsul. Iar acesta este unul foarte simplu, dar la care nu ştiu câtă lume s-ar fi gândit: în data de 11.08 (adică azi, marţi) aflăm că Chevrolet Volt este capabil de 230 mpg. Nu ştiu câtă lume s-ar fi gândit la asta.
În "traducere" pentru europeni, 230 mpg înseamnă un consum foarte mic: puţin peste 1 litru/100 km. Cum sună 1,02 litri/100 km? Aproape imposibil, ştiu, dar oficialii noului GM susţin că Chevrolet Volt este capabil de un asemenea consum, adăugând că vorbim de această valoare în mediul urban!
Pe de altă parte, este vorba şi de o nouă metodologie de calcul a EPA (Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA), concepută special pentru maşinile hibride plug-in (care pot fi încărcate şi de la o sursă externă de curent electric). Noua metodologie se referă la kilowatt/oră – iar, conform GM, Chevrolet Volt consumă, în mediu urban, 25 kW/oră la 100 de mile. În acest moment, preţul energiei electrice este de 11 cenţi / kWh, aşa încât costul pentru 100 de mile este estimat la 2,75 USD (sau 3 cenţi/milă).
Atât de tentant, încât îţi vine să faci orice pentru a-ţi lua un Volt, nu? Totuşi, există şi o mică "găselniţă". Autonomia lui Chevrolet Volt în modul electric este de numai 40 mile (64 km), putând ajunge până la 300 mile (peste 480 km) în cazul utilizării motorului cu ardere internă flex-fuel. Aşa încât ameţitoarea valoare de 1 litru/100 km se poate obţine doar dacă maşina este utilizată intensiv în modul electric, iar motorul normal este utilizat foarte rar.
Totuşi, foarte bună reclama, nu?