Anul a trecut a început la Baia Mare producția primului camion realizat în România de ATP Trucks. Vestea a făcut mare vâlvă pe rețelele de socializare și în presă, mai ales că este vorba de un camion modern, care dispune de toate dotările concurenților de la firme puternice din domeniu. Iată cu cât se vinde acum la second-hand camionul românesc Truston produs la Baia Mare.
Este vorba despre un camion Truston echipat ca basculantă, având o sarcină utilă de 13,8 tone. Acesta dispune de un motor puternic de 430 CP, care respectă normele Euro VI-C. Cutia de viteze este ATP Truck – Fast, manuală, cu 16 trepte. Sistemul de suspensie prevede arcurile cu 11 foi pe faţă şi 13 foi pe spate.
În mod normal, camionul românesc Truston, care se asamblează la Baia Mare începând de anul trecut, vine echipat cu climatizare automată, volan multifuncţional, Cruise Control, senzori ploaie-lumină, cumputer de bord, scaun pneumatic pentru şofer, volan îmbrăcat în piele artificială, cabină mare cu pat pentru şofer, suspensie pneumatică la cabină, sistem electronic de control al frânării (EBS), sistem antiblocare a roţilor în frânare (ABS), sistem electronic de control al stabililităţii (ESC) și sistem electronic de control al tractiunii (ASR).
Potrivit unui anunț publicat pe platforma de tranzacționare Autovit, prețul net pentru camionul românesc Truston second hand este de 87.900 de euro. Modelul din anunț este unul cu opt roți, dintre care patru (cele de pe spate) sunt motoare, iar patru (cele din față) sunt direcționale. Camionul a fost fabricat în 2019 (prima înmatriculare a fost înregistrată în 28 august 2019) și are un rulaj de 3.000 de kilometri.
Prețul la care se vinde acest camion la second hand este unul surprinzător, chiar dacă acesta beneficiază în continuare de garanție până în 2022. Asta deoarece un camion Truston nou are un preț de pornire de 88.000 de euro și, dată fiind piața din acest moment, suntem siguri că se pot obține discounturi generoase.
Chiar dacă Camionul Truston nu se remarcă printr-un design deosebit, este cu siguranță mult mai digerabil decât randările cu camioane DAC realizate de un pasionat de design.