Cele mai inovatoare camioane electrice. Mercedes-Benz eActros și GenH2 Truck câștigă Truck Innovation Award 2021
Juriul de la International Truck of the Year (IToY) acordă un premiu de prestigiu camioanelor complet electrice de la Mercedes-Benz.
Cele mai inovatoare camioane pentru viitorul electric poartă sigla Mercedes-Benz. Juriu International Truck of the Year Jury (IToY) a acordat premiul pentru Truck Innovation Award 2021 pentru două camioane complet electrice ale Mercedes-Benz: eActros și conceptul cu pile de combustie pe bază de hidrogen Mercedes-Benz GenH2 Truck.
Modelul eActros cu baterie electrică pentru transportul de distribuție urban a fost prezentat în 2018 și de atunci a fost testat cu succes de clienți, producția de serie pentru acesta fiind planificată pentru 2021. eActros cu baterie electrică este potrivit pentru transportul sustenabil de distribuție pentru mărfuri grele. Nu este inferior unui camion diesel convențional în ceea ce privește disponibilitatea și performanța.
Cu toate acestea, seria de producție eActros va fi semnificativ superioară prototipului actual în anumite aspecte, precum autonomia, puterea de conducere și siguranța. Producția de serie eActros va fi la același nivel cu un Actros convențional și în ceea ce privește sarcina utilă. eActros va fi lansat ca un camion cu două și trei axe.
Mercedes-Benz adoptă conceptul de vehicul cu pile de combustie
Conceptul cu pile de combustie pe bază de hidrogen GenH2 Truck pentru operațiunile solicitante pe distanțe lungi și-a sărbătorit premiera mondială în septembrie 2020. Perioada de testare pentru clienți va începe în 2023 și producția de serie în a doua jumătate a acestui deceniu. Versiunea de serie a GenH2 Truck trebuie să aibă o greutate brută a autovehiculului de 40 de tone și o sarcină utilă de 25 de tone.
Două rezervoare speciale de hidrogen lichid și un sistem cu pile de combustie deosebit de puternic vor face posibilă încărcarea acestei sarcini utile mari și o autonomie de durată, care, prin urmare, vor forma nucleul conceptului GenH2 Truck. Daimler Trucks preferă să utilizeze hidrogen lichid (LH2), deoarece în această stare, purtătorul de energie are o densitate de energie mult mai mare în raport cu volumul decât hidrogenul gazos.