Vine o veste proastă pentru cei tentați să calce pedala de accelerație. Noile camere folosite de polițiști pot înregistra viteza de la o distanță de 750 de metri. Se întâmplă în Marea Britanie, acolo unde oamenii legii au primit “pistoale” noi.
Noile dispozitive TruCam II au un “night mode”, care permite detectarea cu ușurință a mașinilor care depășesc limita de viteză pe timp de noapte, în condiții de vizibilitate redusă. Acestea vin și cu funcție auto-focus, pentru ca numărul de înmatriculare să apară cât mai clar de la distanță mare.
Informațiile cu privire la rulare, la zonă și la ora în care au fost înregistrate acestea, dar și imaginile surprinse sunt încărcate automat în baza de date a poliției. Vitezomanii vor primi acasă înștiințarea potrivit căreia au depășit limita de viteză. Aceștia vor fi sancționați potrivit legii.
Nu este necesară oprirea mașinilor sau urmărirea șoferilor care circulă cu viteză mare.
Noile “pistoale” au intrat deja în teste în regiuni ca Gloucester, Norhumbria și Warwaickshire din Marea Britanie. Polițiștii au început să le comunice superiorilor informații despre eficiența camerelor. Acestea sunt echipate cu un laser care măsoară și distanța dintre vehicule. O cameră digitală înregistrează și stochează imaginile la calitate HD.
Dispozitivele pot, de fapt, să “citească” numerele de înmatriculare de la o distanță de 1,5 kilometri. Dar poliția britanică a decis să le calibreze pentru o distanță de 750 de metri, pentru a se conforma normelor din Marea Britanie. Noile camere folosite de polițiști au fost omologate pentru uz încă din luna iunie. Camerele anterioare, aflate în dotarea polițiștilor rutieri începând cu anul 2014, puteau fi folosite exclusiv pe timp de zi.
Noile camere ale polițiștilor costă 10.000 de lire sterline/bucata, echivalentul a 11.110 euro.
Și polițiștii români folosesc camere TruCam, care pot detecta marca autoturismului care depășește limita de viteză, numărul de înmatriculare și trăsăturile faciale ale șoferului de la o distanță de până la 1000 de metri.
În România, polițiștii folosesc exclusiv radare mobile. Nici chiar camerele de pe DN1 nu mai funcționează, pentru că nu s-a reușit retehnologizarea şi punerea în funcțiune a sistemului, potrivit unui reprezentant al IGPR