Ni se face rău de la prea multe dulcegării. Micuţe, electrice, simpatice, ca un iPhone. Era cazul să revenim la turbare. Motorul de 1.8 litri, în 4 cilindri, cu turbină (twinscroll), scoate 280 de cai putere şi îl înlocuieşte pe cel de 2 litri care avea toţi caii la 5.500 rpm în loc de 6.000 – la cât îi scoate acum. Peste un an va exista şi o variant Trophy, cu 300 de cai. Acelaşi motor e şi pe brand-ul Alpine, pe modelul A110, coborât în 252 de cai. Puterea în plus a fost scoasă din pistoane, filtrul de aer şi evacuare. A, n-am zis despre ce vorbim, nu? Renault Megane RS 2018.
Transmisiile sunt manuale cu 6 trepte sau automate cu dublu ambreiaj şi acelaşi număr de viteze. Cea din urmă are nişte carcateristici noi. Padelele sunt precum cele din competiţie şi nu mai trebuie să iei mâinile de pe volan ca să schimbi atunci când iei virajele. Totodată, noul RS vine şi cu launch control şi cu retrogardarea vitezelor secvenţială şi rapidă, pe frânare.
RS-ul are două versiuni de şasiu, unul Sport şi celălalt Cup cu diferenţial Torsen (suntem familiarizaţi cu el). Pe oricare l-aţi alege, aripile sunt mai mari cu 6 cm în faţă şi 4 cm în spate pentru ecartamentul mai mare. Suspensiile au acum nişte opritoare hidraulice pentru o amortizare mai bună şi o reacţiune mai rapidă.
Renault spune că are în segment cel mai bun sistem de iluminare datorită setului adiţional de leduri din spoiler, în subsolul lui.
Megane RS 2018 are şi funcţia de telemetrie pentru informaţii pe un circuit pe care îl alege şoferul. Mai interesant e că de la generaţia asta, poţi să şi filmezi traseul cu un telefon sau altă cameră şi să corelezi imaginea cu rezultatele telemetriei.
Este şi prima dată când Renault pune pe Megane emblema Renault Sport pe care o foloseşte şi în competiţiile unde are maşini RS.
RENAULT MEGANE RS 2018 (GALERIE FOTO)