După o săptămână chinuitoare (deoarece organizatorii Romanian Extreme Adventure au pregătit trasee tehnice cu un grad ridicat de dificultate), a venit şi ultima zi a etapei de la Buzău – proba de trial de la Mărăcineni. Amenajat pe un teren nu foarte accidentat, circuitul a prezentat un grad mediu de dificultate – lucru de înţeles, după ce în zilele precedente multe dintre maşinile de la Open şi Extrem s-au luptat cu numeroase probleme tehnice.
Din păcate pentru nivelul spectacolului, ploaia, anunţată de tunetele şi fulgerele din noaptea precedentă, nu şi-a făcut apariţia, astfel că evoluţiile participanţilor au fost însoţite de doze serioase de praf, care a luat locul noroiului în care de-abia aşteptau să intre maşinile, motocicletele şi ATV-urile.
Trialul a fost deschis de maşinile de la Open, care au trecut fără probleme majore peste toate obstacolele, după care a venit rândul monştrilor de la Extrem. De remarcat evoluţia echipajului Liviu Stan – Florin Pencea, al căror Range Rover se baza doar pe serviciile punţii faţă, diferenţialul spate căzând victimă probelor din zilele precedente – culmea, maşina a terminat trialul doar cu o singură roată motrice, după ruperea unei planetare faţă!
Momentul culminant al trialului de la Auto Extrem a fost oferit de echipajul Felix Pătrăşcanu – Mircea Dumitrache: maşina lor, Toyota LJ70, a ajuns în vârful pantei din prima parte a circuitului, însă, din avânt, maşina a aterizat cu burta chiar pe margine, ceea ce a distrus transmisia şi, se pare, şi sistemul de frânare. Ca urmare, maşina a pornit înapoi, într-o cursă periculoasă cu spatele, oprindu-se în şanţul de la baza circuitului. Din fericire, nu era nimeni în calea maşinii, iar cei dinăuntru nu au suferit leziuni – dar, dacă pilotul nu ar fi păstrat controlul direcţiei, maşina s-ar fi rostogolit, iar urmările ar fi putut fi grave. A fost, practic, încă un exemplu că offroadul nu este o distracţie, ci are şi o importantă latură potenţial periculoasă.
Restul maşinilor au evoluat fără alte incidente, după care a venit rândul ATV-urilor să facă show – însă nu prin răsturnări sau accidente, ci mai mult prin zgomotul infernal şi dozele exagerate de praf (chiar mai mult decât maşinile). După ATV-uri au urmat motocicliştii de la secţiunea Open, dintre aceştia câţiva fiind clar că se resimt în urma atâtor zile de concurs, dar nici aici nu a fost înregistrat, din fericire, nici un incident nedorit. Trialul a fost încheiat de secţiunile Moto Extrem şi Moto Oldboys, care au avut la dispoziţie şi a doua jumătate a circuitului, pigmentat cu porţiuni de buşteni, cauciucuri sau pante extrem de abrupte, spre deliciul amatorilor de adrenalină.
Ziua s-a încheiat cu festivitatea de premiere, unde au fost acordate şi câteva premii speciale. Mai jos, clasamentele pentru fiecare secţiune a etapei de offroad de la Buzău, considerată cea mai grea, cea mai reuşită şi cea mai frumoasă de până acum de către majoritatea participanţilor.
Clasamente: AUTO EXTREM, AUTO OPEN, MOTO EXTREM, MOTO OPEN, MOTO OLDBOYS, ATV EXTREM.