Butoanele clasice sunt mai sigure decât ecranele tactile în timpul condusului. Dacia Sandero este în top
Butoanele fizice clasice sunt mai sigure în comparație cu funcțiile ecranelor tactile în timpul condusului. Aceasta este concluzia la care au ajuns jurnaliștii de la o revistă auto din Suedia.
Aceștia au efectuat recent un studiu interesant asupra diferitelor concepte de operare ale sistemelor multimedia din mașini. Controlul prin intermediul unui touch-screen este de cele mai multe ori mai greoi.
Însă, cel mai important aspect ține de siguranța rutieră. Asta pentru că, spun scandinavii, comenzile tactile sunt mai periculoase. Acestea pot distrage atenția celui aflat la volan, care poate provoca accidente nedorite.
Dacia Sandero s-a clasat pe locul al doilea în experimentul suedezilor
Mulți producători auto au renunțat la clasicele butoane și comenzi de modă veche în favoarea sistemelor multimedia cu ecrane tactile. Este o consecință firească a progresului tehnologic, însă ziariștii de la revista auto suedeză Vi Bilägare au scos la iveală faptul că funcțiile tactile sunt mai puțin sigure și eficiente decât clasicele comutatoare.
Jurnaliștii scandinavi au efectuat un experiment pentru a testa diferitele concepte de operare ale automobilelor. Ei au comparat o gamă variată de sisteme de operare de pe 11 modele noi, începând de la hatchback-ul românesc Dacia Sandero și terminând cu electricul BMW iX. A fost analizat, de asemenea, și un Volvo V70 din anul 2005.
Participanții la studiu au condus pe o pistă goală cu o viteză de 110 km/h. În tot acest timp au avut de îndeplinit patru sarcini simple folosind sistemul multimedia al mașinilor. Ei au trebuit să acționeze, între altele, sistemul de climatizare, radioul, funcția de încălzire a scaunelor. De asemenea, computerul de bord a trebuit să fie resetat, iar iluminarea tabloului de bord a trebuit redusă la cel mai mic nivel.
Modelul Volvo V70 a fost mașina în care toate sarcinile au fost îndeplinite cel mai rapid. După 10 secunde și 306 de metri parcurși șoferul a reușit să îndeplinească sarcinile. Pe locul al doilea s-a situat Dacia Sandero, al cărui șofer a avut nevoie de 414 metri pentru a „bifa” sarcinile. Podiumul a fost completat de Volvo C40 (417 metri).
Celelalte mașini implicate în experiment au avut nevoie de peste 20 de secunde, iar distanța a fost cel puțin dublă.