Piaţa de leasing operaţional este în continuă creştere, din ce în ce mai multe firme preferând să însărcineze profesioniştii cu managementul flotei – flotă de maşini achiziţionate prin leasing operaţional, o soluţie din ce în ce mai la îndemână.
Business Lease – fondat în Olanda în 1989 – este un jucător important pe piaţa de leasing operaţional (şi serviciile conexe) din Europa, cu activităţi în opt ţări europene şi 50 de subsidiare. După ce s-a impus ca lider în Republica Cehă, Slovacia, Polonia şi Ungaria, Business Lease ajunge şi în România, prin achiziţia Fleet Management Services – care la finalul lui 2014 înregistra o cifră de afaceri de 4 milioane de euro.
„Avem o prezenţă puternică în Europa Centrală şi de Est, iar decizia de extindere în România a fost luată după evaluarea minuţioasă a pieţei locale, la dezvoltarea căreia vrem să participăm şi la care putem să contribuim la fel cum am făcut-o şi în alte ţări”, a declarat Philip Aarsman, Managing Director Business Lease România.
Business Lease a preluat un portofoliu de peste 120 de clienţi cu un total de 3.000 de contracte (autovehicule). După ce şi-a dedicat prima parte a lui 2015 pentru procesul de tranziţie şi noi investiţii în domeniul operaţional din România, Business Lease îşi propune să se concentreze pe Care Online, o investiţie care va duce la digitalizarea serviciilor Business Lease şi care va fi lansată anul viitor.
„Observăm că piaţa are ca şi criteriu primar de selecţie preţul, fiind urmat apoi de criteriul calităţii serviciilor. Suntem convinşi că abordarea noastră, Consultative Selling, are rezultate mai bune şi acesta este şi modelul nostru de business. Nu furnizăm doar o cotaţie de preţ, ci întâlnim clientul, îi listăm cerinţele şi îi sugerăm soluţia potrivită pentru el, chiar dacă asta ar putea însemna că deocamdată nu are nevoie de soluţiile noastre”, a spus Aarsman.
După implementarea propriilor sisteme şi finalizarea investiţiilor, Business Lease urmăreşte lansarea mai multor servicii dedicate clienţilor, care vor optimiza comunicarea şi raportarea către client a parametrilor flotei pe care acesta o utilizează.