Un Aro 10 a ajuns la RAR Grivița. Mașina de teren românească se află într-o condiție de invidiat
Un exemplar de Aro 10 a fost verificat de cei de la RAR Grivița. Mașina de teren românească se află într-o condiție de invidiat, chiar și după atâția ani.
Aro 10 a fost cel mai mic model fabricat de producătorul auto românesc. Modelul a fost prezentat publicului pentru prima oară în anul 1979. Micul SUV a fost a lansat o nouă idee în ochii românilor, aceea a unui vehicul compact, economic, dar care are și capabilități tot-teren. Mașina era făcută pentru a respecta niște costuri. Știm cu toții că nu era culmea dezvoltării pe atunci și că foarte multe piese erau împărțite între mașini. Astfel, Aro 10 avea motorul, puntea din față, farurile, scaunele și ceasurile de bord proveneau de pe bătrâna Dacie 1300. Aro 10 avea o construcție interesantă. În primul rând, acesta avea suspensie independentă pe toate cele patru roți. Motorul de 1.3 litri provenea de pe Dacia 1300, fiind unul suficient de economic pentru acea vreme. Tracțiunea integrală era una selectabilă cu reductor. În mod normal, tracțiunea se realiza pe roțile spate.
Aro 10 sau Dacia Duster?
Ar0 10 are legături mai strânse cu Dacia Duster decât s-ar putea crede. Aro 10 a fost inițialul Dacia Duster. Pe piața din Marea Britanie, SUV-ul fabricat la Câmpulung Muscel era exportat sub numele de Dacia Duster, din motive comerciale. Astfel, Aro 10 este părintele spiritual al SUV-ului modern, care se bucură de atât de mult succes.
La RAR Grivița s-a prezentat un exemplar de Aro 10 într-o stare foarte bună. Mașina a fost restaurată de actualul proprietar și arată ca atunci când a ieșit pe porțile fabricii, acum 40 de ani. Proprietarul i-a adus câteva note personale, cum ar fi emblemele sau volanul îmbrăcat în piele.
„Aro 10. O astfel de mașină atrage cu siguranță multe priviri în sezonul estival, în ciuda faptului că a fost fabricată în urmă cu 40 de ani și are un motor de 1.3L. Proprietarul mașinii a văzut de la bordul ei multe peisaje din România, Bulgaria, Grecia, Macedonia sau Albania”, a scris Registrul Auto Român în postarea de pe pagina de Facebook.