Buggy românesc, proiect de licenţă
Deocamdată, vehiculul din imagini nu are un nume, indicativul lucrării de licenţă fiind "autovehicul de agrement de tip buggy". După cum se poate observa, autovehiculul este destul de simplist, fiind realizat cu materiale ieftine. Cadrul tubular, din ţevi sudate, cântăreşte doar 320 kg, dimensiunile amintind de un smart ForTwo:
- lungime: 2.700 mm
- lăţime: 1.800 mm
- înălţime: 1.450 mm
- ampatament: 2.050 mm
- ecartament faţă/spate: 1.200/1.600 mm
Motorul provine de la o motocicletă Suzuki GSX 550, din 1986, având cilindreea de 572 cmc şi 58 CP, suficient pentru ca, în teste, buggy-ul să atingă 65 km/h în treapta a 4-a. Cutia de viteze are 6 trepte şi, teoretic, viteza maximă ar ajunge chiar şi la 120 km/h, însă, deocamdată, creatorul maşinii nu a avut unde să testeze aceste performanţe.
Punctul cel mai important pentru Irinel este transmisia cutie de viteze – diferenţial, de concepţie proprie: o planetară cu un capăt cardanic şi un capăt canelat interior (ştim că le-am deschis interesul doar mecanicilor şi inginerilor auto…).