Bugatti nu se oprește la 490 km/h. Producătorul vrea să doboare bariera celor 500 km/h
Bugatti Chiron Super Sport 300+ a doborât recordul pentru cea mai rapidă mașină de serie din lume, însă producătorul nu vrea să se oprească acolo. Compania dă de înțeles că viitoarea țintă este bariera celor 500 km/h.
Recent, Bugatti a demonstrat că nu se poate abține de la a stabili noi recorduri în materie de viteză la sol. De această dată, cu ajutorul lui Mistral W16, a stabilit un nou record pentru cea mai rapidă mașină decapotabilă din lume. Atunci când a fost lansat, Bugatti a spus despre Mistral că poate atinge o viteză maximă de peste 420 km/h, însă noul record arată că mașina este capabilă chiar de mai mult. Exemplarul folosit pentru încercarea de record aparține chiar unui client și a reușit să atingă o viteză maximă de 453,91 km/h.
Însă CEO-ul Bugatti, Mate Rimac, nu pare că se mulțumește doar cu atât, astfel că dă de înțeles că următoarea țintă pentru compania este depășirea vitezei maxime de 500 km/h. Potrivit Carscoops, după stabilirea recordului pentru cea mai rapidă decapotabilă, Mate Rimac a fost surprins vorbind cu oficialii Michelin, compania care furnizează anvelopele pentru producătorul francez.
Pare că este doar o chestiune de timp
El a vorbit cu personalul Michelin despre cât de mult pot fi împinse limitele anvelopelor speciale pe care Michelin le produce pentru modelele Bugatti. Printre întrebările neobișnuite adresate de Mate Rimac se numără următoare: „Care este sarcina statică maximă la zero kilometri pe oră pe axa față și spate a anvelopei Turian?” El și-a justificat curiozitatea susținând că „clienții noștri cei mai tehnici ar putea ști de ce întreb asta”. Însă el nu a lăsat această declarație total neclarificată, deoarece a completat: „Putem pune „cinci” în fața recordului de viteză maximă? Poate data viitoare. Vom vedea…”
Este o afirmație încrezătoare, dat fiind faptul că Chiron Super Sport 300+ a doborât recordul pentru cea mai rapidă mașină din lume cu o viteză maximă de 490,48 km/h în 2019. Oficial, compania s-a îndepărtat tentativele de record de viteză după această bornă atinsă – dar sosirea lui Rimac la cârma companiei pare să fi reaprins dorința de viteză a Bugatti.