Bucureştiul, unul dintre cele mai aglomerate oraşe din lume. Care este soluţia pentru descongestionarea traficului
Kalle Palling, membru al Parlamentului Estoniei, a declarat, pentru MEDIAFAX, că Bucureştiul este unul dintre cele mai aglomerate oraşe din lume, o soluţie pentru descongestionarea traficului fiind ridesharing-ul, iar pe viitor carpooling-ul.
„Bucureştiul este printre cele mai aglomerate oraşe din lume. Dacă ne uităm la blocaje, acestea au loc înaintea programului de lucru şi după încheierea acestuia. Sunt multe soluţii pentru a descongestiona traficul, iar una dintre ele o reprezintă ride-sharingul pentru a folosi mai eficient maşina. Spre exemplu, poate bucureştenii vor utiliza transportul în comun pentru a ajunge la locul de muncă, iar pentru deplasările în oraş vor folosi aplicaţii precum Uber. De asemenea, o soluţie de viitor este carpooling-ul. Mulţi vin la locul de muncă cu maşina şi sunt singuri în maşină. Cu pooling vor putea merge mai mulţi într-o singură maşină”, a declarat Kalle Palling, pentru MEDIAFAX.
Parlamentarul estonian a fost speaker la Conferinţa „Transportul Urban în Era Digitală”, organizată, marţi, de MEDIAFAX şi Coaliţia pentru Economia Digitală. Acesta spune că de când au apărut aplicaţiile de tip Uber sau Taxify în Talinn, mulţi tineri au renunţat la examenele de permise auto, iar multe familii la a doua maşină.
„Uber a fost reglementat la 1 noiembrie 2017, dar înainte erau într-o zonă gri. Calitatea serviciilor a crescut în Talinn de când cu astfel de servicii. De asemenea, tot mai mulţi tineri nu mai dau de carnet acum pentru că sunt atât de multe alternative de transport. Pentru ei deja vedem schimbarea. Sunt familii care renunţă la a doua maşină din acelaşi motiv”, explică Kalle Palling.
Politicianul spune că sunt mulţi estonieni care se mută din zonele rurale în cele urbane, ceea ce înseamnă o creştere a numărului maşinilor, însă creşterea aceasta nu a fost atât de accelerată. Totodată, spune Palling, din ce în ce mai mulţi oamenii au încredere să meargă cu un străin în maşină, iar unii deja îşi trimit copiii la şcoală cu Uber, pentru că pot monitoriza îndeaproape întreg traseul.
„Am implementat un sistem prin care orice şofer de Uber sau Taxify poate selecta o casetă, şi totul se face automat în ceea ce priveşte plata taxelor. Toate platformele sunt digitale la noi. Dacă faci sistemul de plată al taxelor să funcţioneze uşor, atunci oamenii vor plăti taxe din propria iniţiativă. Noi colectăm mai multe venituri din TVA decât celelalte două ţări baltice şi suntem de două ori mai eficienţi în a încasa”, conchide Palling.