Bucureştiul în 2035: viziunea autorităţilor
Revista Capital a adunat toate proiectele avute în vedere de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru următorii 20 de ani
Proiecte pentru dezvoltarea Capitalei 2015-2035
1 Construcţia Autostrăzii de Centură a Municipiului Bucureşti (tronsoanele Centură Nord şi Centură Sud);
2 Finalizarea tronsonului A3 Bucureşti (Şos. Petricani) – Centura Bucureşti;
3 Extinderea transportului public în comun în judeţul Ilfov, prin înfiinţarea de linii preorăşeneşti operate cu autovehicule ecologice;
4 Extinderea reţelei de transport cu metroul (Piaţa Unirii – Bragadiru, Eroii Revoluţiei – Gara Progresul, Piaţa Universităţii – Pantelimon, Piaţa Unirii – Voluntari, Piaţa Victoriei – Aeroport „Henri Coandă” Otopeni, Gara de Nord – Eroii Revoluţiei, Gara Basarab-Dristor, Piaţa Universităţii – Drumul Taberei);
5 Implementarea unui sistem inteligent de management al traficului;
6 Construcţia de parcări subterane (Sala Palatului, Tonitza, Domniţa Bălaşa, Piaţa Constituţiei, Pod Izvor, Grădina Icoanei, Uranus-Piaţa Rahovei);
7 Închiderea inelului median de circulaţie la zona Nord – Autostrada Urbană Lacul Morii – Şoseaua Colentina;
8 Construţia de facilităţi de tip „park and ride” (Pantelimon, Băneasa);
9 Construcţia unui tunel subteran sub Palatul Parlamentului (conexiune Bd. Vasile Pârvan – Calea Rahovei);
10 Amenajarea de piste de biciclete şi înfiinţarea de centre de închiriere a bicicletelor;
11 Achiziţionarea de mijloace de transport în comun ecologice (tramvaie, troleibuze, autobuze ecologice, vagoane de metrou);
12 Construcţia Canalului Dunăre-Bucureşti şi a porturilor Glina şi 1 Decembrie;
13 Regenerarea urbană a Cheiului Dâmboviţei;
14 Regenerarea spaţiilor urbane de pe Bulevardul Unirii;
15 Reabilitarea şi valorificarea turistică a centrului istoric al Municipiului Bucureşti, inclusiv amenajarea de spaţii culturale şi pentru industrii creative;
16 Construcţia triunghiului feroviar Gara de Nord – Gara Obor – Gara de Sud, cu reconfigurarea şi modernizarea Gării de Nord şi construcţia de tuneluri subterane între cele 3 staţii;
Citeşte şi GALERIE FOTO. D33, un concept italienesc care trebuia să relanseze Dacia
Citeşte şi VIDEO. Întâmplare uimitoare în Bucureşti. Un bărbat a fost reţinut cu forţa de controlorii RATB
Citeşte şi FOTO. Unde şi-a montat un bucureştean instalaţia GPL
17 Reabilitarea centurii feroviare a Municipiului Bucureşti;
18 Construcţia unui nou Aeroport Internaţional în zona de sud a Municipiului Bucureşti;
19 Înfiinţarea şi operaţionalizarea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Zona Metropolitană Bucureşti”;
20 Înfiinţarea de parcuri ştiinţifice şi tehnologice: Măgurele, Otopeni, Popeşti-Leordeni, Chiajna, Berceni, Băneasa, Văcăreşti;
21 Înfiinţarea de parcuri industriale şi logistice: Otopeni, Adunaţii-Copăceni, 1 Decembrie, Budeşti;
22 Amenajarea de zone de agrement: Snagov, Comana, Scroviştea, Mihăileşti;
23 Reabilitarea siturilor contaminate şi reconversia lor funcţională: Glina, Canal Argeş, Pantelimon;
24 Plantarea unei centuri verzi a Municipiului Bucureşti (Lunca Argeş, Dâmboviţa).
Investiţiile ar urma să coste 20 de miliarde de euro.
Citeşte şi Limuzina de 60.000 de euro cu care se plimbă Mitropolitul Ardealului. GALERIE FOTO
Citeşte şi VIDEO PROMOTOR. Cum se fabrică Dacia – o incursiune în fabrica mărcii româneşti