Bucharest Challenge 2007
"Printre măsurile luate a fost asfaltarea traseului, necesară deoarece calitatea de asfalt pe care noi am pus-o trebuie să reziste la condiţii mult mai intense decât cele ale unui trafic normal şi mai are şi avantajul că va rezista mai multă vreme. O altă măsură a fost reamplasarea capacelor de canal, care au trebuit reamenajate, redimensionate şi repuse la o anumită înălţime pentru că maşinile de curse care vor alerga pe traseu sunt foarte, foarte joase. Sunt lucrări unice, care se fac o singură dată, nu vor fi repetate an de an", a spus Eberhard Tilke, fratele celebrului arhitect Herman Tilke, proiectantul unor importante circuite de Formula 1 din lume, precum cele de la Sakhir, Sepang, Shanghai şi Istanbul. Arhitectul a asigurat că anul viitor zidurile de protecţie şi tribunele se vor monta într-un timp mult mai scurt decât acum, datorită experienţei acumulate la această ediţie.
"Au fost într-adevăr probleme de trafic şi vor mai fi, se va închide şi circulaţia de tot, dar apoi, în cinci zile vom reuşi să eliberăm zona şi să dăm drumul la circulaţie, iar în trei săptămâni nu se va mai vedea nimic aici", a menţionat Tilke.
Preşedintele Automobil Clubului Român (ACR), Constantin Niculescu, a subliniat că această cursă este cel mai important eveniment automobilistic organizat vreodată în România.
"Milioane de români se uită la televizor la cursele de F1 şi jinduiesc după o cursă de automobile. Cursa de săptămâna viitoare este pe locul doi în ierarhia curselor automobilistice din lume. Sigur că ar fi fost foarte frumos să putem să reedităm Monte Carlo la Bucureşti cu Formula 1, dar probabil că dacă această cursă se va desfăşura în cele mai bune condiţii, vom putea vreodată să vedem bolizii de F1 chiar pe acest circuit. Aşa ceva nu s-a mai întâmplat în România. Câştigul de imagine pentru ţara noastră este enorm. Câştigul pentru piloţii noştri, la fel. Ei eu început să demonstreze că pot concura pe maşini performanţe. Dacă aducem curse în România, poate că la noi se poate naşte şi un Schumacher, un Senna sau un Alonso", a menţionat Niculescu.
Organizatorii au făcut aceste precizări după ce primarul sectorului 5, Marian Vanghelie, a anunţat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că lucrările de amenajare a circuitului de Formula 3 din jurul Palatului Parlamentului sunt neautorizate de primăria de sector şi a avertizat că întâi va demola tribunele, apoi va vedea cine are dreptate. Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, şi edilul sectorului 5 s-au întâlnit, joi, la sediul municipalităţii, pentru a discuta problemele legate de autorizarea evenimentului auto, la final convenind ca lucrările să se desfăşoare în continuare în condiţiile iniţiale de autorizare.
Bucharest Challenge 2007 se va desfăşura în perioada 18-20 mai, pe traseul Strada Libertăţii – 13 Septembrie – Piaţa Arsenalului – Podul Izvor – Bulevardul Naţiunilor Unite şi va cuprinde curse din Campionatul FIA GT, Campionatul European FIA GT3, Formula 3 Internaţional Marea Britanie şi Cupa Dacia Logan.