După ce a petrecut 41 de ani în cadrul Mercedes-Benz și a desenat unele dintre cele mai importante automobile pentru marca germană, Bruno Sacco decedat la vârsta de 90 de ani.
Bruno Sacco, unul dintre cei mai cunoscuți designeri din istoria industriei auto, a murit la Sindelfingen în data de 19 septembrie 2024, la vârsta de 90 de ani. Născut în Italia cu cetățenie germană, a fost proiectant șef al Mercedes-Benz din 1975 până la pensionare, în 1999.
Bruno Sacco s-a născut la Udine la 12 noiembrie 1933 ca fiu al comandantului unui batalion de infanterie de munte. În 1951, la vârsta de 17 ani, a absolvit în orașul natal ca cel mai tânăr geometru din Italia. În același an, a vizitat Salonul Auto de la Torino și, fascinat de lumea formelor automobilelor, Sacco a studiat Universitatea Politehnică din Torino în 1952. În 1955 s-a alăturat Carrozzeria Ghia SpA cu sediul în Torino și a câștigat experiență în producția de modele.
În primi săi ani petrecuți la Mercedes-Benz, el a lucrat la modele precum 600 (W100) și iconicul 230 SL „Pagoda” (W113). Pe lângă mașinile de serie, tânărul Sacco a fost implicat în experimentele cu concepte care aveau motoare rotative și uși de tip aripă de pescăruș, cum ar fi C 111 și C 111-II.
În anul 1975, Bruno Sacco a fost numit şeful departamentului de design, iar primul său proiect a fost W123 T-Modell, un precursor al Clasei E break din prezent. El a desenat și Clasa S (W126) și versiunea coupe a acesteia (C126). Această mașină a însemnat atât de mult pentru el încât, atunci când s-a pensionat, Sacco a parcat un 560 SEC în garajul său.
El s-a ocupat și de revoluționarul Mercedes-Benz W201, celebrul 190E, care este mașina din care a rezultat Clasa C modernă. Împreună cu prima generație Clasa A, aceste două modele rezultate din munca lui Sacco au ajutat Mercedes-Benz să atragă un public mai tânăr.
Înainte de a se retrage pe 31 martie 1999, ultimele mașini proiectate de el au fost Clasa S (W220) și CL (W215). Pe 19 septembrie, Bruno Sacco a murit la Sindelfingen, Germania, la vârsta de 90 de ani.