Brandul Opel, ameninţat cu dispariţia, a fost readus pe profit de francezi
Opel, producătorul german care a înregistrat aproape două decenii de pierderi sub conducerea General Motors, a trecut din nou pe profit, potrivit ZF.
PSA Group, producătorul francez al Peugeot, Citroen şi DS, care a achiziţionat brandul nemţesc în urmă cu un an, a redus agresiv costurile şi a concediat angajaţi în ultimul an.
Astăzi, PSA a anunţat că Opel a înregistrat un profit de 502 milioane euro în primele şase luni ale anului, în comparaţie cu situaţia de anul trecut, când Opel era pe pierderi. Acţiunile companiei au crescut cu 13% după anunţ, cea mai mare creştere din ultimi şase ani.
„Aceasta este cea mai rapidă reorganizare pe care am văzut-o în industria auto în mulţi ani”, scrie Jose Asumendi, analist în cadrul JP Morgan.
De când a cumpărat brandul, PSA a redus masiv costurile chiar şi cu 50% în unele segmente de producţie. Efortul a dat roade în două direcţii, încât PSA a încercat să rezolve o dispută pe care o avea cu reprezentanţii sindicatului germanilor care cereau reducerea costurilor pentru a le fi crescute salariile şi pentru a fi concediaţi cât mai puţini oameni.
Acordul la care au ajuns va elimina 3.700 de angajaţi din totalul forţei de muncă a Opel în Germania, de 20.000 de angajaţi.