Conform oficialilor chinezi, marca Geely urmează a fi
dizolvată până în 2012 pentru a permite celorlalte mărci
din concern să se dezvolte. Celelalte mărci fiind Gleagle,
Elmgrand, Englon şi,
achiziţionată recent, Volvo.
Probabil 99% dintre voi veţi spune că de Geely aţi mai auzit,
dar de Gleagle, Emgrand sau Englon nu. Adevărul este că maşinile
concernului chinezesc au fost vândute pe plan mondial doar ca
Geely, aşa încât se pune întrebarea de ce s-a luat decizia
de a decapita un nume deja foarte cunoscut?
Ei bine, răspunsul oficial ţine de dorinţa de a
îmbunătăţi imaginea celorlalte sub-branduri şi de a creşte
vânzările acestora. Gleagle, de exemplu, provine de la Global Eagle
şi va deveni marca de volum a concernului (un fel de corespondent
al lui Skoda, dacă facem o paralelă cu VAG).
Emgrand va fi poziţionată ca un brand cu tendinţe premium, în
timp ce Volvo se doreşte să evolueze la categoria
lux. Englon se va focusa pe producţia de
taxiuri londoneze şi pe modele derivate din acestea.
Prin urmare, viitorul coupe Geely Tiger (prefigurat de conceptul
Geely GT la Salonul Auto Beijing 2008) va deveni Emgrand GT,
iar copia de Rolls Royce,
Geely GE, va fi vândută ca un model Emgrand.
Totuşi, în spatele explicaţiilor oficiale poate sta şi viitorul
incert al brandurilor chinezeşti în următorii ani, pe fondul
„inundării” pieţei de către brandurile cunoscute europene şi
americane. Mai ales dacă ne gândim la renumele de
plagiatori, Geely având un „palmares” interesant.