Boss-ul Ford este cel mai bine plătit director auto

Publicat: 29 06. 2010, 13:06

Credeaţi că Carlos Ghosn este cel mai apreciat şi mai bine
plătit şef de companie auto, pe timp de criză? Ei bine, nu este
aşa, boss-ul Renault-Nissan fiind devansat de boss-ul Ford, Alan
Mulally.

Acesta a primit în 2009 nu mai puţin de 17,9 milioane
USD
, pachetul însemnând salariu, bonusuri şi compensaţii.
Veţi spune că e o sumă exorbitantă şi chiar nesimţită, date fiind
condiţiile de criză economică prin care trecem. Însă Alan Mulay a
primit pe merit această sumă.

În primul rând, a reuşit să treacă de criza economică fără băga
Ford în faliment, cum s-a întâmplat cu ceilalţi doi „grei” din
Detroit, General Motors şi Chrysler. Mai mult, imaginea Ford a
crescut foarte mult, studiile J.D. Power în America arătând o
creştere a satisfacţiei clienţilor, ceea ce s-a concretizat şi
într-o creştere a vânzărilor.

Gama de modele noi are succes – de exemplu, în Europa, Ford Fiesta a reuşit să detroneze supremaţia
lui VW Golf în topul vânzărilor de maşini noi pe Bătrânul
Continent. Iar evoluţia concernului nu se opreşte aici, fiind
estimate creşteri substanţiale ale vânzărilor în următorii ani.

Alan Mulally se poate mândri acum cu un record personal:
este cel mai bine plătit executiv al unei companii auto
,
având câştiguri cu mult mai mari decât ale directorului celei mai
mari companii din lume, Toyota – Akio Toyoda a câştigat doar 1,1
milioane USD în 2009.

Dacă tot vorbim de japonezi, Alan Mulally l-a depăşit şi pe cel
mai bine plătit executiv al unei companii auto japoneze: Carlos
Ghosn a câştigat anul trecut aproape 10 milioane USD. De fapt, după
cum remarcă Bloomberg, Alan Mulally a fost plătit mai bine decât
directorii principalelor trei mărci japoneze, Toyota, Honda şi
Nissan.