Porsche Cayenne a atins o bornă istorică. SUV-ul german își aniversează majoratul pe piață. Câte unități au fost construite în 18 ani?
Porsche a construit exemplarul Cayenne cu numărul un milion la uzina din Bratislava. Este vorba despre un Cayenne GTS vopsit în Carmine Red. Acesta va ajunge la un client din Germania. (vezi GALERIA FOTO)
Ajuns la cea de-a treia generație, lansată în urmă cu trei ani, Cayenne are un palmares impresionant. A fost primul SUV al brand-ului de la Stuttgart și, deși privit cu reticență, a devenit rapid un model de succes. Dezvoltat sub nume de cord “Colorado”, modelul cu gardă mare la sol a fost dezvăluit în toamna anului 2002, la Salonul Auto de la Paris.
“Un scaun stă mai bine pe trei picioare decât pe două”, spune Hans-Jürgen Wöhler, fost vicepreședinte al diviziei de SUV-uri. Acesta făcea referire la modelele Porsche 911 și Boxter când vorbea despre scaunele cu două picioare.
Cei de la Porsche susțin că SUV-ul a reușit să salveze compania de la o criză economică. Cu un portofoliu extins și variat, Porsche a reușit să crească profitul.
Porsche vânduse 23.000 de mașini în 1991. În anii următori, a livrat jumătate, înregistrând pierderi de până la 240 de milioane de mărci germane. Porsche avea nevoie de o soluție salvatoare. Așa a luat naștere proiectul Colorado.
“Era o decizie îndrăzneață să construiești un SUV la sfârșitul anilor ’90”, își amintește Wöhler. “La un moment dat, Ferry Porsche a spus că, dacă am construi un off-roader conform concepției noastre privind calitatea, cu siguranță se va vinde bine.”
Pentru a construi SUV-ul, Porsche a închiriat un centru de producție de 3.800 m2 în Hemmingen, un orășel cu 8.000 de locuitori, la jumătatea distanței dintre Zuffenhausen și Centrul de Dezvoltare de la Wiessach. Au urmat investiții și lucrări de constructive pentru a transforma locația. Porsche Cayenne a fost gata în august 2002 și a fost dezvăluit publicului larg în septembrie, la Paris. Era începutul poveștii de succes.
Prima generație a fost vândută în aproximativ 275.000 de unități. A doua generație a venit cu versiunile S Hybrid, care a devenit mai târziu S E-Hybrid, iar în 2014 și-a făcut apariția și primul Cayenne plug-in hybrid. Era primul SUV premium cu acest tip de propulsie.
În 2007-2008, cifrele lui Cayenne le-au depășit pe cele înregistrate de 911 cu aproximativ 50.000 de unități. 105.000 de unități au ieșit de pe porțile uzinei.
Porsche Cayenne și-a trecut în cont un record impresionant. A reușiit să tracteze un avion Airbus A380 de 285 de tone pe o distanță de 42 de metri. (vezi GALERIA FOTO)
În prezent, 700 de persoane lucrează la uzina din Hemmingen pentru a construi SUV-ul Cayenne.