Bornă importantă pentru Dacia. Brandul autohton a vândut 8 milioane de mașini în ultimii 19 ani
Dacia anunță o bornă importantă. Producătorul auto din Mioveni a vândut din 2004 și până în 2023 un număr total de 8 milioane de autovehicule.
Constructorul auto de la Mioveni anunță atingerea unui prag istoric: comercializarea mașinii cu numărul 8 milioane, din 2004 și până în prezent. Producătorul auto român a luat ființă în 1968, sub denumirea UAP: Uzina de Autoturisme Pitești. Cele trei inițiale puteau fi regăsite și pe prima siglă a companiei, alături de un vultur care stă pe vârful unui lanț muntos, o trimitere la Munții Carpați.
Numele Dacia a apărut pentru prima oară în anul 1980, atunci când constructorul de la Mioveni a primit un nou logo, cu fundal negru pe care scria DACIA, făcând referire directă la poporul antic al Daciei.
Grupul Renault a achiziționat Dacia în 1999, iar în 2003 am făcut cunoștință cu a treia emblemă din istoria companiei, în care denumirea este scrisă pe un fundal albastru.A fost și primul logo Dacia care avea să fie cunoscut și dincolo de granițele României, mulțumită modelului Logan, care a debutat în 2004. Brandul a prezentat un nou logo pentru a marca lansarea lui Sandero în 2008. Fondul albastru a făcut loc unei nuanțe de gri deschis, în timp ce o parte din forma scutului a fost decupată în mijloc.
Dacia este o poveste de succes, care a ajuns să fie recunoscută în toată Europa
În 2021, constructorul român a prezentat noua sa emblemă, Dacia Link, care poate fi văzută în prezent pe toate modelele din gama Dacia. De la lansarea Daciei Logan în 2004, care a însemnat un punct de cotitură pentru producătorul român, modelele Dacia au fost comercializate în 44 de țări din jurul Mării Mediteraneene. Franța este piața principală de desfacere, urmată de Italia. România se află în top 5.
Pentru al doilea an consecutiv, Dacia este marca lider de retail din Europa. De asemenea, se află în fruntea pieței în Portugalia și Belgia și pe locul al treilea în Franța. Mai mult, din 2017 și până în prezent, Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină de pe piața de retail din Europa.
Portofoliul Dacia cuprinde modele precum Spring, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Jogger și Logan.
Toate acestea au contribuit la atingerea pragului de 8 milioane de mașini vândute în ultimii 19 ani. Cel mai popular a fost, de departe, Sandero/Sandero Stepway, cu 2.78 milioane de exemplare vândute. Urmează Duster, cu 2.26 milioane de unități și Logan cu 1.97 milioane de exemplare.