În primele 6 luni ale lui 2013, vânzările de maşini Dacia au crescut cu 17,6% în Uniunea Europeană, ceea ce înseamnă nu doar un rezultat lăudabil pentru marca românească, dar mai ales cea mai bună creştere a unei mărci auto importante pe plan european.
Dacia se apropie, astfel, de rivalul Seat, din curtea germanilor de la VAG, în prima jumătate de an Dacia comercializând 141.278 de unităţi, mai puţine cu 6.209 decât cele 147.487 de unităţi vândute de Seat. Totuşi, în iunie, Dacia stă mai bine, cu vânzări de 28.363 de maşini faţă de 26.830 în cazul Seat.
De altfel, Dacia are şanse ca, la finalul lui 2013, să devanseze chiar şi producătorul coreean KIA, care, după primele 6 luni a înregistrat un număr de 171.047 de unităţi vândute în UE, ceea ce înseamnă o creştere de numai 1,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2012.
În schimb, în România vânzările Dacia se apropie de pragul dezastruosului. În primele 6 luni au fost vândute doar 6.440 de maşini noi Dacia, cu 23% mai puţin faţă de aceeeaşi perioadă din 2012.
Nici măcar faptul că Dacia rămâne de departe liderul pieţei autohtone nu e de natură să ne bucure, deoarece în luna iunie au fost vândute doar 895 de exemplare, cu 58% mai puţin faţă de iunie 2012, când românii au cumpărat 2.128 de exemplare.
Practic, bilanţul Dacia la jumătatea lui 2013 este o oglindire a situaţiei pieţei auto în ansamblu, deoarece în primele 6 luni din 2013 au fost vândute 24.549 de maşini noi, cu 26,3% mai puţine decât în primele 6 luni din 2012, în timp ce în luna iunie vânzările au scăzut cu 45,8% faţă de iunie 2012.
Pentru guvernanţi, aceste rezultate ar trebui să fie un semnal de alarmă serios, deoarece este clar că populaţia nu are bani pentru a cumpăra maşini noi, în special Dacia. Un brand care, iată, demonstrează că face produse competitive, apreciate de vestici, mai ales în timp de criză.