Centura de Sud a Bucureștiului va intra în curând în reabilitare
Centura de Sud a Bucureștiului va intra în curând în reabilitare. Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat, luni, că în câteva săptămâni, Ministerul Transporturilor va putea emite autorizaţia de construire pentru tronsonul sudic al centurii Bucureşti. Ministrul Transporturilor a mai precizat că tronsonul de nord este întârziat din cauza Autorităţii pentru Achiziţii Publice.
„Celelalte obiective care vizează infrastructura au fost abordate şi în această discuţie şi anume stadiul pe Ringul 0 Nord, respectiv Sud. Ştiţi foarte bine că pe Centura de Sud a Bucureștiului suntem avansaţi cu cele trei sectoare, eu le-am spus colegilor, vă spun şi dumenavoastră că în câteva săptămâni vom fi în măsură să emitem autorizaţia de construire pentru cele trei tronsoane, 52, 53 de kilometrii, pe Inelul Sud al Bucureştiului. Din păcate pe Nord încă suntem întârziaţi, un tronson este la ANAP pentru clarificări, dar pe Sud suntem foarte avansaţi”, a declarat ministrul Transporturilor Lucian Bode, luni, la Parlament.
Ministrul Transporturilor a mai precizat că pentru decongestionarea traficului de pe Valea Prahovei se vor găsi rute alternative până la finalizarea autostrăzii Comarnic – Braşov. Printre acestea se numără folosirea unui drum forestier în zona Azuga, reabilitarea unui drum judeţean din zona Câmpina-Valea Doftanei şi un drum paralel la Sinaia, care ar trebui reabilitat.
El a susţinut că variantele ocolitoare Comarnic – Buşteni vor fi realizate din fonduri europene, iar pe zonele Sinaia şi Azuga primarii au arătat că există rute alternative. „Vom avea toate avizele necesare pentru a construi acel drum”, a menţionat Bode.
Lucian Bode a mai anunţat că Guvernul va anula marţi parteneriatele public-private pentru autostrada Comarnic – Braşov şi pentru tronsonul Târgu Mureş – Iaşi al autostrăzii Unirii.
„Mâine, Guvernul va lua în discuţie şi va adopta o ordonanţă de urgenţă prin care acel parteneriat public-privat propus de Vâlcov şi Dăncilă devine istorie. După momentul anulării parteneriatului public-privat, obiectivul Comarnic – Braşov va fi predat către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor. Noi vom veni în faţa Guvernului şi vom spune care sunt soluţiile pentru construirea autostrăzii Comarnic – Braşov. Autostrada Comarnic – Braşov reprezintă un obiectiv major, se va realiza. Până începe construcţia autostrăzii Comarnic – Braşov avem obligaţia să găsim rute alternative”, a spus ministrul Transporturilor.
„Pentru autostrada Unirii Târgu Mureş – Iaşi, soluţia este una cât se poate de clară: finanţarea din fonduri europene a revizuirii studiului de fezabilitate şi pe acest tronson Târgu Neamţ – Iaşi vom avea anul viitor o documentaţie cap coadă studiu de fezabilitate revizuit de la Târgu Mureş până la Iaşi şi în acel moment putem discuta despre variante de finanţare. Este falsă ideea că nu avem finanţare, că nu avem fonduri europene, dar noi în acest moment nu ştim cât costă acest obiectiv. Când vom şti exact care este valoarea acestui obiectiv atunci putem să discutăm cu partenerii noştri din Comisia Europeană, cu instituţiile financiare europene să ne finanţeze acest obiectiv”, a explicat Bode.