Pentru că vine iarna, este normal ca
atenţia să se îndrepte către maşinile cu tracţiune integrală. Iar
BMW xDrive Tour doreşte să îi facă pe clienţii sau
potenţialii clienţi de maşini BMW cu tracţiune integrală
să înţeleagă mai bine care sunt avantajele sistemului propus
inginerii bavarezi.
Într-o primă etapă, am avut ocazia să conducem câteva modele BMW
dotate cu xDrive, în împrejurimile Snagovului, pe drumuri
predominant… stricate. Adică drumuri pe care le întâlnim foarte
des în deplasările din oraşele României sau pe şoselele mai puţin
europene. Dintre maşinile pe care le-am avut la dispoziţie
s-a remarcat, bineînţeles, cel mai mic SUV bavarez,
BMW X1.
Contactul foarte scurt pe care l-am
avut cu maşina pe şosea mi-a relevat un SUV de dimensiuni
compacte, cu un look destul de modern şi, aş putea spune,
cam efeminat, în stilul ultimelor BMW-uri. Totuşi, din spatele
volanului, BMW X1 nu este o maşină strict pentru femei, având
o direcţie fermă şi o suspensie suficient de
sportivă, iar poziţia în scaun este una care te face să te
gândeşti în primul rând la dinamism.
Interiorul, însă, te face să te gândeşti la Seria 1 sau la Seria
3, inspirându-mi faptul că mă aflu într-un break o idee mai
înalt. Spaţiul interior nu este prea generos, ci la cote
normale pentru un break de categorie compactă, de exemplu,
habitaclul fiind primitor pentru o familie cu doi copii mici sau
pentru o pereche tânără, dar cu hobby-uri foarte active, care
necesită ceva spaţiu de depozitare în maşină.
Motorul diesel de 177 CP de pe versiunea X1 xDrive20d era cuplat
la o cutie de viteze automată Steptronic, performanţele fiind de la
bune în sus. Însă mai important a fost comportamentul maşinii pe
denivelări şi porţiunile cu noroi, electronica sistemului
xDrive lucrând neobservată, astfel că pot afirma că BMW X1
are o dinamică excelentă pe drumuri mai mult sau mai puţin
degradate.
A doua etapă a micului training
BMW xDrive Tour 2009 s-a desfăşurat pe un mic poligon, constând în
câteva obstacole menite a pune la încercare capacităţile de
trecere ale maşinilor, dar şi comportamentul sistemului
xDrive.
Cea mai importantă probă a fost cea a denivelărilor – în fapt,
trei rampe mai mici, unde maşina ajungea inevitabil în situaţia de
a avea două roţi în aer. Răspunsul electronicii lui xDrive
este foarte rapid, iar un SUV bavarez, fie că vorbim de X1
sau de X6, trece fără probleme, roata care este în aer fiind
oprită, iar cuplul motor direcţionat către roţile care au contact
cu solul.
Chiar dacă este normal că obstacolele artificiale au fost
dimensionate şi pentru X1, pot spune că micul SUV bavarez
s-a comportat aproape admirabil în condiţiile date.
Nu au lipsit o înclinare laterală
de 25 de grade (care pare mult mai mare pentru orice ocupant al
maşinii) sau urcarea şi coborârea unei pante abrupte (o rampă cu
diferite unghiuri de înclinare), dar nici trecerea peste nişte
fragmente de buşteni, similară cu traversarea unei ape, peste
bolovăniş.
Per total, micul training BMW xDrive Tour 2009 e reuşit
să demonstreze suficient de bine calităţile maşinilor BMW echipate
cu tracţiune integrală xDrive. Şi ne-a făcut foarte
interesaţi de un test complet cu micul SUV BMW X1.