BMW X5 şi BMW X7 primesc un nou motor V8 cu o putere maximă este de 530 CP
BMW X5 M50i şi la BMW X7 M50i beneficiază mai nou de motorul benzină V8, echipat cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, care oferă o putere maximă de 390 kW/530 CP. Ambele modele beneficiază de sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive şi de o tehnologie a suspensiei specifică modelului. De asemenea, dotările de design specifice modelului ale noilor BMW X5 M50i şi BMW X7 M50i scot în evidenţă exclusivitatea celor două modele.
Noile BMW X5 M50i şi BMW X7 M50i vor fi produse cu începere din august 2019 la uzina BMW din Spartanburg (SUA) şi vor fi disponibile din toamna acestui an.
Propulsorul de 4,4 litri al noilor BMW X5 M50i şi BMW X7 M50i vine cu nişte modificari faţă de versiunea precedentă, modificări ce includ carterul, corpul cilindrilor, pistoanele, arborele cotit şi chiulasa, alături de tehnologia BMW TwinPower Turbo recent actualizată. Turbocompresoarele poziţionate în deschiderea V dintre rândurile de cilindri au fost lărgite, în timp ce injecţia directă pe benzină performează la un nou nivel maxim al presiunii de 350 bar.
Un nou vârf al gamei de motorizări BMW X
Motorul generează cuplul maxim de 750 Nm încă de la 1.800 rpm – şi rămâne disponibil până la o turaţie de 4.600 rpm. Nivelul maxim de 390 kW/530 CP este activat între 5.500 şi 6.000 rpm. Prin urmare, noul BMW X5 M50i este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde. Noul BMW X7 M50i realizează sprintul în 4,7 secunde.
Noul motor V8 este combinat standard cu o transmisie sport Steptronic cu opt trepte, caracterizată de proprietăţi foarte dinamice de schimbare a vitezelor. Clapetele de schimbare sunt dispuse în spatele volanului pentru control manual în alegerea treptelor. Funcţia Launch Control permite accelerări cu tracţiune optimizată cu performanţe dinamice maxime de la demaraj.
Echiparea standard a noilor BMW X5 M50i şi BMW X7 M50i include şi diferenţial sport M. Noul BMW X5 M50i este echipat cu suspensie M adaptivă. Unul dintre cele două seturi de caracteristici poate fi selectat pentru amortizoarele controlate electronic, care poate fi activat prin utilizarea comutatoarelor Driving Experience Control, ce cuprind modurile COMFORT şi SPORT. Noul BMW X7 M50i este dotat cu suspensie pneumatică adaptivă pe ambele punţi, care este disponibilă opţional şi pentru noul BMW X5 M50i.
Design şi echipare
Prizele de aer foarte largi din şorţul faţă sunt un indiciu clar al cerinţelor de răcire ale motorului V8. Designul unic al pragurilor laterale şi al şorţului spate, BMW Individual high-gloss Shadow Line şi anumite elemente de design în nuanţă Cerium Grey contribuie în mod similar la sublinierea statutului remarcabil al modelelor cu motorizare cu opt cilindri.
Interiorul celor două vârfuri de gamă din familia BMW X dispun de volan M îmbrăcat în piele, manetă a selectorului de viteze cu logo M, tapiţerie cu piele Vernasca cu cusături contrastante şi suprafeţe perforate, dar şi benzi de interior în Aluminium Tetragon (BMW X5 M50i) sau lemn preţios Fineline Black cu efect metalizat foarte lucios – împreună, acestea asigură un sentiment de lux cu o notă de sportivitate. Şi ca şi cum nu ar fi fost de ajuns, echiparea standard cuprinde şi praguri iluminate care afişează logo-ul „M50i”, tapiţerie a plafonului în Anthracite (BMW X5 M50i) sau Alcantara Anthracite (BMW X7 M50i) şi sistem de difuzoare Hi-Fi (BMW X5 M50i) sau sistem de sonorizare Harman Kardon surround (BMW X7 M50i).