BMW va elimina producția motoarelor cu ardere internă la uzina din München – VIDEO

Autor: Mihai Morcovescu 25 oct. 2021 Știri auto

BMW a anunțat că va înceta până în anul 2024 să producă modele echipate cu motoare cu ardere internă la principala sa fabrică din Munchen. Producția acestor mașini va fi mutată în fabricile din Austria și Marea Britanie.

În același timp, până anul viitor, cel puțin jumătate dintre vehiculele produse la Munchen vor fi electrificate, fie că vorbim despre versiuni 100% electrice ori de versiuni hibrid „plug-in”.

BMW și-a propus ca 50% din vânzările globale de mașini noi să fie electrice până în 2030. CEO-ul bavarezilor, Oliver Zipse, citat de Reuters, a declarat că a declarat că, dacă s-ar interzice până atunci comercializarea mașinilor pe benzină și diesel, BMW ar fi pregătită cu o gamă completă de modele electrice.

Producătorul german a început producția noului model electric i4, care va fi produs în primă fază pe aceeași linie de asamblare cu modelele convenționale și cele hibride precum Seria 3 Sedan și Touring. O linie de producție mixtă similară este deja în funcțiune la uzina BMW din orașul Dingolfing, unde se produce BMW iX alături de modelele hibride și cele cu combustie internă.

Intră în GALERIA FOTO

Primul BMW i4 produs în serie a ieșit de pe linia de producţie la uzina BMW din München

În weekend primul exemplar al noului model electric BMW i4 a părăsit linia de asamblare a uzinei principale BMW din Munchen. Vehiculul este disponibil în mai multe versiuni, inclusiv una M-Performance care dezvoltă o putere maximă de 544 CP și un cuplu  de 795 Nm. Autonomia anunțată de germani este de 510 kilometri cu o singură încărcare.

VIDEO

Noul BMW i4 este disponibil pe piața din România la un preț de pornire de 53.000 de euro. Modelul poate fi achiziționat și prin programul Rabla Plus, cu un ajutor de la stat de aproximativ 10.000 de euro.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: BMW


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide