BMW testează SUV-ul iX5, alimentat cu hidrogen, în deșert
BMW testează SUV-ul iX5 Hydrogen în deșert. Producătorul german a pus la încercare sistemul de propulsie cu pile de combustie în Emiratele Arabe Unite.
Automobilele din flota-pilot BMW iX5 Hydrogen, lansată în februarie anul acesta, au finalizat pentru prima dată o rundă intensivă de teste la temperaturile ridicate din Emiratele Arabe Unite. BMW declară că sistemul de propulsie cu pile de combustie al maşinii a funcţionat „impresionant în condiţii de temperaturi care au ajuns la 45°C”, pe lângă mediul cu nisip şi praf, cu variaţii de înclinare şi fluctuaţii ale umidității.
Echipa de dezvoltare din München a examinat atât funcţionalitatea tuturor sistemelor electrice în condiţii extreme, cât şi furnizarea puterii de răcire pentru a permite performanţa maximă a maşinii. În prezent, automobilele din flota-pilot sunt în acţiune în Europa, Japonia, Coreea, China, SUA şi Orientul Mijlociu.
BMW testează și tehnologia mașinilor alimentate cu hidrogen
Obiectivul este de a aduce în prim plan automobile alimentate cu hidrogen şi, dincolo de aceasta, de a obţine cunoştinţe importante pentru dezvoltarea unui model produs în serie. BMW Group foloseşte flota-pilot pentru a oferi sprijin la nivel regional pentru dezvoltarea unei infrastructuri de realimentare de 700 de bari pentru toate categoriile de automobile.
BMW iX5 Hydrogen are un sistem de pile de combustie care generează o putere de 170 CP şi o unitate de propulsie compactă, care utilizează tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea (motorul electric, transmisia şi electronica de putere sunt grupate într-o carcasă compactă). Puterea totală a sistemului de propulsie este de 401 CP. Hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 de bari fabricate din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP). Împreună, aceste rezervoare pot înmagazina aproximativ şase kilograme de hidrogen. Această capacitate de stocare oferă lui BMW iX5 Hydrogen o autonomie de 504 km în ciclul WLTP.