BMW și Mercedes-Benz se opun taxelor de import pentru mașinile fabricate în China

Publicat: 09 05. 2024, 13:24

Uniunea Europeană ar putea impune taxe pentru mașinile electrice importate din China, dar BMW și Mercedes-Benz se opun deciziei, spunând că ar putea exista repercursiuni pe termen lung.

China oferă subvenții generoase producătorilor auto locali pentru a construi mașini electrice. Această decizie a fost luată pentru a accelera adopția acestor noi vehicule. Subvențiile oferite de statul chinez au avut s-au dovedit a fi un succes. Totuși, acestea reprezintă un dezavantaj pentru producători tradiționali din Europa. Producătorii chinezi produc mai multe mașini decât pot vinde pe piața locală, astfel că le exportă și către alte piețe, unde pot fi vândute cu prețuri mai mici decât mașinile concurenților europeni.

Din această cauză, Uniunea Europeană a demarat anul trecut o investigație și vrea să impună taxe de import mai mari pentru mașinile chinezești, în încercarea de a proteja mărcile auto europene. Rămâne de văzut cum va evolua situația, deoarece raportul UE va fi publicat în luna noiembrie a acestui an.

BMW și Mercedes-Benz se opun taxelor mai mari pentru mașinile electrice chinezești

BMW și Mercedes-Benz au fabrici de producție în China și susțin că introducerea de tarife de import pentru mașinile și componentele produse în China ar putea încetini tranziția Europei la vehiculele electrice. „Nu credem că industria noastră are nevoie de protecție”, a declarat CEO-ul BMW, Oliver Zipse. „Nu există Green Deal în Europa fără resurse din China.”

Potrivit Carscoops, CEO-ul Mercedes, Ola Kaellenius, a fost de acord cu Oliver Zipse, reiterându-și opoziția față de restricțiile comerciale cu China în această săptămână. De fapt, în trecut, el a susținut că Uniunea Europeană ar trebui să reducă tarifele față de China, nu să le majoreze.

Cu toate acestea, nu toți producătorii europeni sunt de acord cu acest lucru. Recent, CEO-ul Renault, Luca De Meo, a declarat că Europa ar trebui să-și susțină sectorul auto și a propus ca producătorii de automobile să-și pună în comun resursele și să lucreze împreună pentru a concura cu industria auto din China.