BMW reinventează interfața iDrive. BMW iX este vehicul de lansare
BMW reinventează interfața iDrive care a revoluționat modul de interacțiune cu mașina în urmă cu 20 de ani. BMW iX este primul model care va beneficia de noua interfață.
Ceea ce a început acum 20 de ani cu introducerea unui cadran rotativ şi a unui afişaj digital este acum o experienţă complexă, inteligentă, multisenzorială, adaptată utilizatorului. Noua interfață BMW iDrive promite un dialog natural între utilizator şi automobilul său, fiind bazată pe noul sistem de operare BMW 8. Primii șoferi o vor putea utiliza în această toamnă pe BMW iX, urmând ca acest concept să fie adoptat și de viitorul BMW i4.
Pentru utilizatorii care vorbesc o limbă acceptabilă, noua interfață iDrive vine cu un asistent personal inteligent care înlocuiește comenzile clasice cu cele bazate pe limbajul natural. În timpul călătoriei, noile My Modes combină interacțiunea a unei game extinse de funcţii pentru a răspunde fiecărei situații specifice de utilizare.
Asistentul personal este dublat de interfața tactilă pusă la dispoziție prin intermediul ecranului curbat al sistemului de infotainment. Acesta este arcuit spre conducător pentru un efect ergonomic bun, făcând controlul tactil mai accesibil. Ecranul curbat îmbină armonios într-o singură unitate afișajul de bord de 12,3 ţoli (31,24 cm) şi displayul central de 14,9 ţoli (37,85 cm).
Noul sistem de interacțiune om-mașină a permis reducerea semnificativă a numărului de butoane fizice din habitaclu – aproape la jumătate anunță BMW. În acelaşi timp, panourile de control pentru funcţiile de bază relevante şi utilizate frecvent sunt păstrate acolo unde clienţii se aşteaptă să le găsească. Panourile de comandă de pe consola centrală şi de pe tabloul de bord au un design complet nou, clar şi minimalist. Controlerul iDrive familiar este elementul central de control de pe consola centrală.
BMW reinventează iDrive. Ce înseamnă asta pentru șofer
Noua funcţie My Modes asigură o experienţă de utilizator complexă, construită pe baza preferinţelor personale ale conducătorului. Acestea pot fi selectate foarte uşor, prin comandă vocală sau folosind un buton dedicat de pe consola centrală. My Modes vor înlocui pe viitor Driving Exprience Control – modurile clasice de condus – EcoPro, Comfort şi Sport. Versiunea iniţială a My Modes va combina până la 10 parametri diferiţi în automobil.
Sistemul de operare BMW 8 permite actualizări software de la distanță, inclusiv în România. Acesta are la bază o conexiune de date 5G – BMW iX este astfel primul model premium echipat cu această tehnologie. Tehnologia 5G va permite mutarea calculelor care necesită putere de procesare mare în cloud, datele procesate fiind transmise către mașină în milisecunde. Asta înseamnă și că, spre exemplu, într-o zonă fără conexiune la net șoferul va fi lipsit de o resursă prețioasă.
Când toate funcțiile vehiculului sunt active și funcționează la sarcină maximă, datele pentru procesare circulă prin rețeaua mașinii cu o rată de până la 30 Gbit pe secundă, ceea ce înseamnă că volumul este între zece și 20 de ori mai mare decât în generația actuală de model. Acest lucru este posibil prin prima utilizare a tehnologiei Gigabit Ethernet la un BMW.