După ce limuzina BMW Seria 7 cu nume de cod E32 a primit motorul
V12 pe versiunea 750i, a apărut ideea unei provocări care nu avea
legătură cu vreo criză energetică sau financiară: realizarea unui
motor şi mai exclusivist.
Iar ideea a fost un V16, dezvoltat ca un proiect
„obscur”, cunoscut ca „Secret Seven”. Cel care s-a ocupat
de această idee a fost Adolf Fischer, iar rezultatul a fost unul
impresionant, însă cu extrem de puţine şanse de a vedea producţia
de serie.
Motorul V16 a rezultat prin alipirea a încă 4 cilindri la
motorul V12 M70 existent, cilindreea ajungând la 6,7 litri,
iar puterea la 408 CP/5.200 rpm, în condiţiile utilizării
unor tehnologii foarte delicate pentru acea perioadă. Din cauza
faptului că motorul V16 era mai lung cu nu mai puţin de 30 cm faţă
de V12-le din care deriva, amplasarea sa sub capota din faţă a fost
posibilă doar prin mutarea sistemului de răcire în portbagaj –
soluţie care, evident, nu putea fi adoptată în producţia de
serie.
De asemenea, inginerii au mai fost confruntaţi cu probleme
ţinând de ancorarea motorului pe caroserie şi de rezolvarea
problemelor cu vibraţiile şi şocurile – mai ales că
prototipul era echipat cu o cutie de viteze
manuală, cu şase trepte! Iar performanţele erau foarte
bune pentru sfârşitul anilor ’80 (mai ales în cazul unei limuzine):
0-100 km/h în aproximativ 6 secunde şi o viteză maximă de 280
km/h.
Vezi mai multe detalii despre motorul
V16 BMW pe bmwblog.com