BMW: Profit peste așteptări în trimestrul al treilea
Constructorul german BMW a raportat un profit net trimestrial care a depășit și cele mai optimiste previziuni ale analiștilor.
Creșterea înregistrată a profitului net în cel de-al treilea trimestru a fost de 42,4 %, până la 2,58 miliarde de euro. Profitul net al producătorului bavarez a fost cu circa 0,24 miliarde de euro peste așteptările specialiștilor.
Această creștere s-a datorat prețurilor mai mari și a vânzărilor masive de vehicule electrice, care au compensat livrările mai mici cauzate de criza globală a cipurilor.
În cel de-al treilea trimestru, vânzările automobilelor BMW a scăzut cu 12,2%, până la 600.000 de unități, însă veniturile au crescut cu 4,5 procente, până la 27,47 miliarde de euro
Profitul a fost sub cel obținut în 2020
Veniturile înregistrate de BMW au fost obținute în special din comercializarea vehiculelor electrice, ale căror vânzări aproape că s-au dublat în primele nouă luni din 2021, ajungând la 232.000 de unități, notează Reuters.
Totodată, cifrele la vânzări au crescut cu 7,3 procente, până la 19,2 miliarde de euro în primul rând datorită creșterii numărului celor care au achiziționat modelele Seria 1 si X3.
Mai mulţi producători din Europa, între care Volkswagen, Renault sau Stellantis , au raportat vânzări mai mici în trimestrul al treilea comparativ cu aceeași perioadă a anului 2020 din cauza crizei mondiale a semiconductorilor.
Marii constructori auto care au reușit să compenseze diminuarea cifrelor la livrări prin majorarea preţurilor, așa cum este cazul celor de la BMW sau Daimler, au înregistrat performanţe mult mai bune comparativ cu alți producători.
BMW avertizase încă din luna august că blocajele apărute de-a lungul lanţurilor de aprovizionare îi vor afecta rezultatele din ultimele şase luni. Asta, după ce, pe fondul revenirii după carantină, marca din Munchen raportase un profit net peste așteptări, de 4,8 miliarde de euro în trimestrul al doilea.
Totodată, BMW şi-a menţinut estimările conform cărora marja operaţională a diviziei sale auto se va situa în acest an între 9,5% şi 10,5% din vânzări. Acest obiectiv va putea fi atins printr-o uşoară reducere a numărului de angajaţi.
Sursa: Reuters