BMW prezintă noul M3 CS. Sedanul de performanță este mai puternic și mai ușor
BMW a lansat noul BMW M3 CS. Sedanul sportiv primește mai multă putere, iar masa totală a fost redus, pentru un plus de dinamică.
Cea de a șasea generație de BMW M3 este și cea mai performantă dintre ele, iar acum, cu ajutorul noi sale versiuni, BMW M3 CS devine cel mai puternic M3 din istorie. Cea mai nouă versiune a sedanului german are 550 CP și 650 Nm cuplu, iar tracțiunea integrală vine în standard.
BMW M3 CS este cea mai potentă versiune a sedanului de clasă medie a producătorului bavarez. Pentru a-i oferi o dinamică și mai bună, motorul de 3,0 litri cu șase cilindri în linie dezvoltă acum 550 CP și 650 Nm, atât cât produce și în cazul lui M4 CSL. Împreună cu transmisia automată cu opt trepte și sistemul xDrive de tracțiune integrală, pachetul propulsor ajută mașina să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 302 km/h. M3 CS are oferă posibilitatea de a decupla puntea față, moment în care toate sistemele de asistență se dezactivează, iar toți cei 550 CP vor fi livrații punții spate, făcând mașina mult mai jucăușă.
BMW M3 CS a ținut dietă cu fibră de carbon
Pentru a micșora masa mașinii, BMW a montat pe noul M3 CS diferite elemente din fibră de carbon, iar secțiunea finală a evacuării este confecționată din titaniu. Printre elemente din fibră de carbon se numără plafonul, capota motorului, splitterul frontal, difuzorul și spoilerul spate. La interior, Consola centrală, clapetele de schimbare a vitezelor de pe volan şi benzile ornamentale de interior sunt fabricate şi ele din CFRP (carbon fiber reinforced plastic). Scaunele-scoică M Carbon standard contribuie şi ele la reducerea masei totale. Toate aceste modificări aduc o economie totală a masei de aproximativ 20 kg în comparație cu BMW M3 Competition Sedan cu echipat cu tracțiune integrală xDrive.
De asemenea, rigiditatea caroseriei poate fi crescută şi mai mult prin optarea pentru un pachet de braţe transversale pentru compartimentul motor, care au proiectate şi ele pentru a fi mai uşoare. Elementele din aluminiu turnat leagă turnurile arcurilor din partea frontală.
Design și mai agresiv
Pe lângă modificările de ordin tehnic, BMW M3 CS a primit și niște adaosuri estetice. Astfel, cel mai puternic BMW M3 are și un aspect pe măsura performanțelor. La fel ca M4 CSL sau M5 CS, și M3 CS primește faruri cu semnătură luminoasă galbenă, mai agresive. Partea frontală seamănă cu cea pe care am văzut-o și pe M4 CSL, având o grilă frontală mai deschisă, care este înconjurată de o dungă roșie. Capota motorului are suprafețe de carbon expuse, la fel cum am văzut și la M4 CSL.
Pe lângă acestea, noul M3 CS are jante speciale, care măsoară 19 inch pe puntea față și 20 de inch pe puntea spate, iar clienții pot opta pentru anvelope de înaltă performanță. De asemenea, o altă opțiune care poate îmbunătăți performanțele mașinii constă în frânele carbon-ceramice opționale.