La doi ani după prezentarea conceptului BMW i Hydrogen NEXT, compania va prezenta BMW iX5 Hydrogen la IAA Mobility 2021 de la Munchen.
În prezent, încă în curs de dezvoltare pentru producţia de serie, modelul cu sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen va fi unul dintre numeroasele automobile pe care vizitatorii le pot experimenta pe măsură ce sunt conduse de-a lungul aşa-numitului „Blue Lane”, conectând principalele puncte expoziţionale cu alte locuri de expoziţie din centrul oraşului.
BMW iX5 Hydrogen combină tehnologia pilei de combustie cu BMW eDrive de generaţia a cincea. Sistemul de propulsie foloseşte hidrogenul drept combustibil, transformându-l în electricitate într-o pilă de combustie – furnizând o putere electrică de până la 125 kW/170 CP, cu vapori de apă ca singură emisie.
”Cu pila de combustie performantă şi bateria optimizată, sistemul de propulsie al BMW iX5 Hydrogen este unic în lume”, a declarat Juergen Guldner, director BMW Group pentru Tehnologia Pilei de Combustie cu Hidrogen şi Proiecte de Vehicule. ”Prina aceasta creăm noi căi pentru plăcerea condusului durabil”.
În condiţiile potrivite, tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen are potenţialul de a deveni un pilon suplimentar în portofoliul de sisteme de propulsie al BMW Group pentru mobilitate locală fără CO2.
Marca BMW i, care este orientată în totalitate către mobilitatea locală fără emisii, ar putea oferi în viitor şi automobile cu sisteme de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen, pe lângă modelele electrice cu baterie precum BMW i3, BMW iX3, BMW iX şi BMW i4.
Condiţia este ca hidrogenul să fie produs folosind energie regenerabilă şi infrastructura necesară să fie disponibilă, această tehnologie poate completa portofoliul de sisteme de propulsie electrice al BMW Group – şi, în special, să răspundă frecvent nevoilor clienţilor care nu au propriul acces la infrastructura de încărcare electrică, conduc frecvent pe distanţe mari sau doresc un grad ridicat de flexibilitate.
VIDEO