Noul şef BMW M, Frank van Meel – transferat de la divizia RS a Audi – a schiţat uşor planurile de modificare a gamei de maşinării extreme purtătoare a literei magice.
Într-o discuţie purtată cu englezii de la Autocar Magazine, van Meel a declarat că „vor exista mai multe oportunităţi în viitor”, menţionând totuşi că „nu pentru toate modelele BMW, întrucât unele nu-şi au rostul”. O să înţelegem de aici că nu vom vedea un BMW Seria 2 Active Tourer M…
Mai agresiv de atât n-o să-l vezi (via)
… însă vom vedea, cu siguranţă un M pentru Seria 2 Coupé, o versiune care momentan se află în teste fervente. Întrucât van Meel a declarat, referitor la eventuale motoare M cu patru cilindri în linie, că nu ar rezona cu filosofia M – ar fi prea exploatate şi nu suficient de rafinate –, sub capota viitorului M2 vom găsi un şase-în-linie de nouă generaţie.
Sursele noastre nu au putut menţiona şi puterea livrată de noul motor L6, însă putem presupune că va trece de 400 de cai-putere. Ca să înţelegem mai uşor cât de sălbatic va fi M2, gândeşte-te că 1 M Coupé avea 340 de cai-putere.
O maşină pe care n-o poţi uita. De fapt, două…
Aceeaşi motorizare va fi, cel mai probabil, disponibilă şi pe viitoarele X3 M şi X4 M, două modele despre care noul şef M spune că „ar putea reprezenta o oportunitate comercială”, „continuând povestea de succes a noilor modele X5 M şi X6 M”.
Sistemul de tracţiune integrală nu se va rezuma doar la gama de modele X, van Meel spunând că „pe măsură ce creştem puterea şi cuplul, M5 şi M6 vor avea cifre şi mai impresionante, aşa că luăm în considerare soluţia all-wheel-drive şi pentru aceste modele în viitor”. Totodată, dânsul a menţionat şi că „filosofia va rămâne, totuşi, axată pe tracţiunea spate, chiar dacă vor exista şi alternative cu tracţiune integrală”.
Huliganii ăştia mari vor avea sub aripă nişte huligani mai mici
Având în vedere că reprezentanţii cei mai puternici ai diviziei M sunt M3/M4, probabil că aceste modele vor rămâne devotate filosofiei Motorsport, satisfăcând puriştii brandului cu maşinării propulsate exclusiv de puntea spate, în timp ce modelele de clasă mai mare vor deveni (şi) rivali AWD pentru Audi RS6 şi Mercedes-Benz E63 AMG 4MATIC.
Cât despre fanteziile noastre cu BMW i8 M, acestea vor rămâne la stadiul actual, căci van Reel a exclus varianta unui astfel de model, declarând că eventualele colaborări dintre divizia M şi divizia i se vor rezuma la folosirea extensivă a materialelor uşoare – fibra de carbon.
Cei care vor vrea un i8 deosebit vor avea, totuşi, la cine să apeleze
Divizia M Performance va crea puntea dintre modelele pur-sânge M şi modelele standard ale gamei, un punct de interes reprezentându-l versiunile diesel. Cu toate acestea, s-a făcut menţiunea că nu chiar toate modele vor primi pachet M Performance. BMW Seria 2 Active Tourer, ne uităm la tine din nou…
Pentru sărbătorirea centenarului BMW, din 2016, van Meel a spus că este nerăbdător să sprijine evenimentul, fără a intra în detalii.