BMW nu exclude ideea unui viitor model bazat pe propulsia cu hidrogen

Publicat: 28 02. 2023, 09:56

BMW nu exclude ideea de a crea un nou model care să funcționeze pe bază de hidrogen. Acesta ar putea fi bazat pe platforma Neue Klasse.

BMW dezvoltă o nouă platformă tehnică, numită platforma Neue Klasse, care va sta la baza noii sale game de vehicule electrice care urmează să fie lansată în 2025. Cu toate acestea, în ciuda faptului că platforma este concepută în primul rând pentru vehicule electrice, BMW se pare că explorează posibilitatea de a o face compatibilă cu un sistem de propulsie cu hidrogen.

Conform publicației Autoblog, Jürgen Guldner, directorul general al programului responsabil pentru vehiculele pe hidrogen, nu scoate din ecuația posibilitatea adaptării platformei Neue Klasse pentru a putea utiliza un sistem alimentat de hidrogen.

„Lucrăm pentru a putea integra hidrogenul (în platforma New Class). Nu începând cu 2025, și probabil doar în mașinile mai mari. Nu am terminat încă (proiectul), dar este o posibilitate”, a declarat Jürgen Guldner.

Am putea vedea mai multe mașini pe hidrogen de la BMW

BMW începe de la zero prin Neue Klasse, ceea ce permite să facă din această viitoare platformă mai economică și mai eficientă, mai ales dacă hidrogenul este deja luat în considerare de la început. Acest lucru îi permite companiei să rămână flexibilă și deschisă la explorarea noilor tehnologii pe măsură ce acestea apar pe piață. Guldner a adăugat că echipa sa caută o soluție inteligentă de ambalare a întregului pachet.

„Sistemul de rezervoare (la iX5) este destul de mare și este situat chiar în mijlocul mașinii. Ideea este să avem rezervoare mai mici poziționate unul lângă celălalt care să ocupe spațiul acumulatorului unui vehicul electric. Rezervoare mai mici, cilindrice, dar mai multe, iar apoi putem să fim flexibili. Restul infrastructurii este deja în mașină — motorul, de exemplu. Nu ne-am hotărât încă, dar posibilitatea există”, a adăugat Guldner.

Ideea modelelor pe bază de hidrogen electrice Neue Klasse nu este încă definitivată, dar se pare că Guldner este optimist cu privire la potențialul tehnologiei. El l-a numit „cel mai interesant proiect la care a lucrat în cei 25 de ani la BMW” și este încrezător că producătorul va continua să inoveze în anii ce vor urma.