BMW M2 CS, modelul de performanță al Seriei 2 care va fi produs într-o serie limitată la 2.200 de exemplare, a fost prezentat oficial cu mult înainte de lansarea programată inițial pentru 22 noiembrie. Sportiva bavareză urma să aibă premiera în cadrul Salonului auto de la Los Angeles, dar apariția pe internet a imaginilor oficiale a grăbit lucrurile.
Noul model va constitui baza pentru viitorul BMW M2 CS Racing, noul punct de intrare al BMW M Motorsport în cursele de amatori și în segmentul clubsport (disponibil din 2020). BMW M2 CS nu vine doar cu un plus de putere şi acceleraţii mai performante, ci și cu noi echipamente pentru acest segment – de la frâne ceramice la anvelope cup, Michelin Pilot Sport Cup 2, de la amortizoare reglabile (o premieră pentru M2), până la componente de caroserie din fibră de carbon (CFRP).
Motorizarea bi-turbo de trei litri cu șase cilindri în linie dezvoltă 450 CP, cu 40 CP mai mult decât în cazul lui M2 Competition. Puterea maximă este livrată la un vârf de turaţie de 6250 rpm, în timp ce cuplul maxim de 550 Nm este asigurat între 2350 şi 5500 rpm. Ca noutate, M2 CS dispune de suspensie M cu amortizoare adaptive, anterior disponibilă doar pe M4. BMW M2 CS accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,0 secunde pentru versiunea cu cutie automată şi 4.2 secunde pentru versiunea echipată cu cutie manuală. Viteza maximă a ediţiei speciale echipate cu pachetul M Driver este limitată electronic la 280 km/h.
Frânele M Sport sunt disponibile în echiparea standard, având discuri de frână și etriere mai mari decât cele M Compound ale lui M2 Competition. Opțional sunt oferite frâne BMW M din carbon ceramic, cu etriere cu şase pistoane pe puntea faţă şi etriere cu patru pistoane pe puntea spate.
Meritele pentru manevrabilitatea agilă a maşinii revin elementelor precum ansamblul CFRP de înaltă precizie, care măreşte rigiditatea structurii părţii frontale, şi sistemului DSC (controlul dinamic al stabilităţii) foarte precis. Acesta din urmă oferă niveluri generoase de tracţiune în condiţii de drum ud şi de aderență sxcăzută şi previne pierdere bruscă a tracţiunii în mijlocul derapajului.
Un ajutor în acest caz este primit din partea diferenţialului M activ, un mecanism multidisc de blocare, controlat electronic, care reacţionează rapid pentru optimizarea tracţiunii şi a stabilităţii direcţionale. Pentru pilotajul la limită pe circuit se poate selecta modul M Dinamic (MDM), o subfuncţie a DSC care permite un nivel mai mare de patinare a roţii şi care reduce intervenţiile sistemului de control electronic. Sunt posibile astfel niveluri mai mari de subvirare şi supravirare, precum şi derapaje controlate moderate.
Prețul anunțat al lui BMW M2 CS este de 95.000 de euro în Germania, urmând ca pentru România să fie comunicat la o dată ulterioară.