BMW lansează o nouă maşină electrică la Salonul Auto din China. Prima poză spune multe despre noile maşini germane

Publicat: 23 04. 2018, 10:51

Lumea producătorilor auto premium şi chiar nonpremium a devenit un publisher după primul obiectiv, cel de fabricant de maşini. În fiecare zi, producătorii premium pot scrie ştiri cu zecile numai despre ei. Ştiri directe şi conexe din industria în care sunt. Dacă stăm să numărăm câte ştiri avem cu BMW, Audi şi Mercedes, în ultima lună, o să vedeţi că e destul material pentru noi ca să supravieţuim numai cu astea trei brand-uri mari. E normal. Cele trei tocmai anunţate nu fac maşini şi gata. Au dezvoltat o industrie totală pe lângă, pe care o alimentează zilnic şi din care scot bani zilnic. De la maşinile pe care le produc, la umbrelele pe care le vând în showroom cu 20-30-50 de euro / bucata. Între cele două extreme avem multe fronturi interne şi parteneri externi cu care mărcile astea cooperează ca să facă bani.

Noua ordine şi modă mondială este să comunici pas cu pas o lansare importantă. Cum ar fi cea a unei maşini. Nu te arunci şi spui “gata, uite-o, ia-o!”. Trebuie să-ţi seduci clientul, să-l inetersezi, să te joci cu el dându-i puţin câte puţin şi momindu-l. Nu este o tehnică nouă de marketing. S-au diversificat canalele de distribuţie pentru mesajele promoţionale, frecvenţa şi momentele precursoare lansării cu hostesse.

BMW ne-a dat azi un subiect, prin acest puţintel, din noua lor electrică. Nemţii vor lansa maşina la Salonul Auto Internaţional de la Beijing. Adică peste maximum două zile. iX3, cu un nume mai greu de pronunţat la prima oră din cauza celor doi “i” – părerea noastră – o să vină într-un segment cu i-Pace (Jaguar) şi E-Tron (Audi). Avem deja un trio foarte Transformers – Star Wars, aşa – ix3-iPace-E-Tron. E clar că intrăm în lumea roboţilor. Conform Autoblog, BMW vrea să aibă până în 2025, 25 de modele hibride sau complet electrice în gamă. iX3 are deja drum întins în faţă şi îl vom vedea în stadiu de concept la Beijing.   

Nu se ştiu deloc detalii despre performanţe, inclusive autonomie. Zvonurile spun că i4 ar avea, autonomie totală de 700 km în condiţiile de exploatare hibridă testate de BMW.

Autor Alexandru Banu