BMW lansează noul M4 CS. Este mai ușor și mai puternic decât M4 Competition – GALERIE FOTO

Publicat: 08 05. 2024, 10:11
Actualizat: 08 05. 2024, 10:11

BMW prezentat o nouă versiune a coupe-ului de performanță M4. Intitulată M4 CS, aceasta este mai ușoară și mai puternică decât M4 Competition.

Noul BMW M4 CS se alătură gamei de modele performante a producătorului german, fiind un model care va sta deasupra lui M4 Competition, dar sub ediția limitată M4 CSL, lansată în 2022.

La fel ca M4 CSL, noul CS folosește același motor S58, care produce 550 CP și 650 Nm în acest caz, fiind conectat exclusiv la o transmisie automată cu opt trepte. De asemenea, mașini folosește sistemul de tracțiune integrală M xDrive. La fel ca CSL, mașina pune accentul pe reducerea masei totale și folosește un kit de caroserie foarte asemănător cu cel regăsit pe acea ediție specială.

BMW M4 CS are un acoperiș din carbon, capotă, splitter față, prize de aer față, capace oglinzi exterioare, difuzor spate și spoiler, toate din carbon. De asemenea, are jante din aliaj forjate, care pot fi echipate cu anvelope performante. Spre deosebire de CSL, noul CS nu folosește aceleași scaune din carbon și nici nu primește un portbagaj din carbon. Noul CS este cu 20 kg mai ușor decât un M4 Competition xDrive. Astfel, cu plusul de putere și masa mai mică, mașina poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde, viteza maximă fiind limitată la 302 km/h.

BMW M4 CS a împrumutat câteva atuuri de la M4 CSL

Chiar dacă este un model cu tracțiune integrală, este un sistem care favorizează transmiterea puterii pe puntea spate, plus că există opțiunea de a decupla complet puntea față. Cu toate acestea, probabil că cei mai buni timpi pe circuit vor fi obținuți cu tracțiunea integrală activă, dată fiind tracțiunea suplimentară la ieșirea din viraje.

Tot la capitolul artificii tehnice putem încadra și suspensia adaptivă M, care are o configurație specifică pentru M4 CS, la fel ca direcția electromecanică M Servotronic cu raport variabil și sistemul de frânare integrat. De asemenea, BMW a modificat și setările suspensiei, pentru a obține o geometrie specifică pentru noul M4 CS.

Nu în ultimul rând, noul M4 CS se bucură de elementele noi introduse de facelift-ul pentru Seria 4 și M4, precum farurile cu semnătură luminoasă nouă și stopurile cu tehnologie Laserlight. La interior regăsim noile ecrane de 12,3 inch pentru instrumentarul de bord, respectiv 14,9 inch pentru sistemul multimedia ce rulează acum iDrive 8.5. Pentru ca pasagerii să nu uită în ce mașină se află, la interior există mai multe embleme CS, dar și centurile brodate în culorile diviziei M, multe elemente din fibră de carbon, printre care și spătarele scaunelor scoică.