BMW iX5 cu tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen este aproape gata
BMW iX5 Hydrogen este supus în prezent unui program solicitant de testare în condiţii meteorologice extrem de dificile.
Totul face parte din testele de iarnă finale pe drumurile publice şi la centrul de testare al BMW Group de la Arjeplog, în nordul Suediei.
Testarea funcţională integrată şi validarea sistemului de pile de combustie, a rezervoarelor de hidrogen, a bateriei care acoperă vârfurile de putere şi a unităţii centrale de control au confirmat că această opţiune suplimentară de mobilitate fără emisii de CO2 poate fi fiabilă pentru a oferi plăcere de a conduce sustenabilă, cu niveluri ridicate de confort şi fără restricţii de performanţă la temperaturi negative extreme.
Sistemul de propulsie de la bordul BMW iX5 Hydrogen îmbină tehnologia cu pile de combustie cu un motor electric care utilizează tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie.
Tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen asigură o mobilitate sustenabilă fără restricţii la temperaturi exterioare extrem de scăzute
Hidrogenul pe care îl foloseşte ca sursă de energie este stocat în două rezervoare care funcţionează la presiunea de 700 bar, fabricate din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP).
Pila de combustie transformă hidrogenul în energie electrică, generând o putere de 125 kW. Motorul electric poate folosi şi energia stocată într-o bateria de mare putere. Această baterie este încărcată fie prin recuperare de energie, fie din pila de combustie.
Toate acestea înseamnă că puterea maximă a sistemului este de 275 kW/374 CP. Singura emisie eliberată de pila de combustie este reprezentată de vapori de apă. Căldura sa reziduală este valorificată în mod deosebit de eficient pentru a încălzi interiorul maşinii.