Procesul de dezvoltare de serie pentru BMW iX continuă. Prototipurile sunt gata pentru testele finale de iarnă în nordul Scandinaviei. Testul de anduranţă, care se desfăşoară în condiţii meteorologice extreme dincolo de Cercul Polar, serveşte la reglarea sistemelor de propulsie şi suspensie.
Motoarele electrice, sistemul de tracţiune integrală, precum şi tehnologia de încărcare, bateriile de înaltă tensiune şi gestionarea căldurii sunt de asemenea supuse testului la temperaturi negative.
Teste de reglaje au loc pe drumurile din Laponia şi spre Capul Nord de pe insula norvegiană Magerøya, iar atât tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea, cât şi sistemele de control al suspensiei trebuie să-şi demonstreze funcţionalitatea şi fiabilitatea în condiţii de drum şi vreme deosebit de solicitante.
În acest proces, inginerii de test evaluează sistemele de propulsie şi suspensii pe suprafeţe de drum cu coeficient de frecare scăzut. Drumurile nesigure, tronsoanele îngheţate şi suprafeţele de gheaţă pregătite special pentru drive test la marginea Cercului Polar oferă condiţiile ideale pentru a coordona tehnologia de control al motorului, tracţiunea integrală electrică şi sistemele de control al suspensiei.
BMW iX este primul model bazat pe un concept de construcţie viitor al BMW Group. A fost creat de la început pentru o mobilitate full electrică şi cu cea mai recentă etapă de dezvoltare a tehnologiei BMW eDrive.
Două motoare electrice generează împreună o putere maximă de peste 370 kW/500 CP conform calculelor actuale. O parte integrantă a testului este şi reglarea sistemului de tracţiune integrală BMW xDrive. Obiectivul dezvoltării este de a realiza un consum combinat de energie foarte redus – mai puţin de 21 kWh/100 km în ciclul de testare WLTP – şi o autonomie de peste 600 de kilometri, la fel conform WLTP, valori care nu sunt tipice pentru această clasă.
În timpul testului de iarnă, componentele tehnologiei BMW eDrive se confruntă cu provocări foarte speciale. Bateriile şi tehnologia de încărcare sunt supuse unor testări la temperaturi exterioare extrem de scăzute pentru utilizare zilnică în mijlocul iernii.
De asemenea, afişajele care informează despre nivelul de încărcare, autonomie şi starea de funcţionare, precum şi sistemul de management termic, care asigură în mod constant temperatura optimă de funcţionare a sistemului de propulsie şi a bateriilor de înaltă tensiune, îşi demonstrează rezistenţa la temperaturi negative extreme.