BMW introduce noul i3 în serviciul de car sharing DriveNow, vesticii îşi abandonează maşinile

Autor: Adrian Mihălţianu 19 mai 2015 Știri auto

Tot mai mulţi vestici renunţă la maşinile personale şi apelează la serviciile de carsharing – folosesc autoturisme împreună cu alţi locuitori ai oraşelor în care locuiesc, iar acest lucru le oferă atât confortul specific unui autoturism, spre deosebire de transportul în comun, dar le scade şi costurile legate de cumpărarea, întreţinerea şi asigurarea unei maşini.

Conform Asociaţiei Federale Germane de Carsharing, sunt deja mai mult de un milion de clienţi în această ţară care utilizează aceste servicii şi trendul este crescător. Conform unui studiu intern, 38% dintre clienţii DriveNow, un serviciu de carsharing, şi-au vândut maşina personală ca urmare a utilizării acestui serviciu. În multe cazuri este vorba de automobile mai vechi şi puţin eficiente. Clienţii declară că cel mai important motiv pentru o astfel de decizie este o flotă flexibilă de automobile accesibilă în oraş care poate fi folosită spontan, cu uşurinţă, alături de mijloace de transport în comun de bună calitate.

Dar lucrurile nu se opresc aici. Flotele de maşini de carsharing sunt compuse din ce în ce mai mult din automobile high-tech, iar acest lucru atrage şi mai mult publicul. De exemplu, serviciul de carsharing DriveNow a început extinderea flotei de automobile din Londra cu noul BMW i3, evenimentul marcând demararea unui proiect de introducere a BMW i3 în flota de modele DriveNow din oraşele din Europa. Este o nouă componentă importantă în promovarea mobilităţii electrice prin BMW i începută deja în cadrul proiectului de carsharing prin folosirea de modele electrice BMW ActiveE.

Soluţiile de carsharing eliberează centrul oraşelor. Fabricanţii de autoturisme se implică şi ei

Conform unui comunicat BMW, DriveNow, un proiect de carsharing bazat pe colaborarea dintre BMW Group şi Sixt SE, care oferă accesul la automobilele premium BMW şi MINI în oraşe mari din Europa şi SUA, pe principiul că acestea pot fi utilizate liber, ridicate şi parcate în orice zone de parcare stradală doar pe baza unui card de acces, are deja mai mult de 450.000 de clienţi la nivel mondial. Clienţii pot utiliza automobilele fie accesându-le direct de pe stradă sau rezervându-le pe baza unei aplicaţii de smartphone sau web dedicate. DriveNow este disponibil în prezent în München, Berlin, Düsseldorf, Köln, Hamburg, Viena, Londra şi San Francisco, cu planuri de extindere continuă, atât a flotei, cât şi a reţelei de oraşe.

DriveNow este un serviciu necentralizat, care dă clientului posibilitatea să recepţioneze şi să părăsească un automobil fără a fi nevoie de un reprezentant al serviciului, oriunde în oraş, în zonele de parcare stradală. Pentru aceasta are nevoie doar de un card de acces. Serviciile precum DriveNow sunt văzute în oraşele occidentale ca o completare ideală a mijloacelor de transport public local şi împreună cu acestea favorizează soluţii de transport intermondale, care combină mai multe mijloace de transport în comun, şi pot deveni o alternativă la utilizarea automobilului propriu.

În acelaşi timp, posibilitatea de a utiliza un automobil spontan, de oriunde din oraş, fără a fi nevoie de un proces birocratic complicat, reprezintă un potenţial important de a accesa un grup ţintă nou de clienţi pentru serviciile de carsharing, indiferent că vorbim de Londra, Milano sau Paris.

Avantaje DriveNow: Londonezii evită taxele de acces în centrul oraşului cu BMW i3

Mulţumită DriveNow şi a serviciilor similare, se deschid noi perspective pentru promovarea mobilităţii cu emisii zero în zonele urbane. De exemplu, utilizarea modelelor propulsate electric BMW ActiveE în flotele DriveNow din München, Berlin şi San Fancisco a crescut deosebit de mult interesul pentru automobilele electrice. Ca rezultat, din martie 2013, 3.000 de clienţi au putut descoperi şi testa automobile electrice în fiecare lună, ceea ce a dus numărul acestora în total la 100.000. Incluzând BMW i3 în flota de carsharing, se deschid astfel noi oportunităţi de vânzare ulterioară pentru alte flote, astfel că toată lumea are de câştigat.

În Londra, eCarsharing nu oferă doar avantajul decongestionării traficului urban şi a reducerii emisiilor. Utilizatorii au acces în centrul oraşului fără a fi nevoie să plătească faimoasa taxă londoneză, rezervată strict automobilelor cu motor cu ardere internă. Astfel, automobilele electrice au un argument suplimentar al costurilor foarte important.

De la cele câteva zeci de prize de încărcare din Berlin, la cele 10.000 de prize din România

Baza succesului programelor de eCarhsharign este colaborarea cu autorităţile locale. Cel mai important aspect în acest sens este disponibilitatea unor staţii de încărcare publice, precum şi locuri rezervate şi acces la locuri de parcare pentru automobile electrice şi flotei de carsharing. Aceasta este de importanţă majoră pentru un serviciu flexibil.

De aceea, DriveNow menţine un dialog constant cu municipalităţile. Informaţiile şi studiile cu privire la utilizarea BMW ActiveE, care este folosit în München şi Berlin într-un program extins de teste cu clienţi reali, reprezintă o bază foarte importantă pentru înţelegerea nevoilor de infrastructură de încărcare electrică.

Odată cu introducerea BMW i3 în flota din Londra, utilizatorii DriveNow au acces la aproximativ 12 staţii de încărcare pentru toată zona de operare. În Berlin, clienţii au deja acces la mai mult de 150 de staţii de încărcare. De la jumătatea anului 2016, acestea vor ajunge la 420, dintre care 20 vor fi de încărcare ultrarapidă, de curent continuu. Alte 700 de staţii pot fi instalate ulterior, dacă se dovedeşte a fi necesar. Consiliul municipal München a adoptat o decizie iniţială de a sprijini dezvoltarea de automobile electrice, care include şi dezvoltarea infrastructurii publice de încărcare. Mai mult, pentru 2015 este programat startul proiectului BMW i „Light and Charge”, care presupune instalarea de soluţii de încărcare pe stâlpii de iluminat.

Pentru a susţine dezvoltarea mobilităţii electrice, BMW are colaborări cu parteneri politici, din sectorul energiei şi al industriei auto pentru dezvoltarea unor proiecte suplimentare de infrastructură în Europa şi SUA. Acesta include un iniţiativă comună cu Volkswagen şi ChargePoint pentru aproximativ 100 de staţii de curent continuu în USA, proiectul „SLAM” pentru 600 de staţii de curent continuu şi alternativ în Germania, precum şi implicarea în proiectul TEN-T, finanţat de Uniunea Europeană pentru dezvoltarea de infrastructură.

România a anunţat de curând, prin vocea ministrului Mediului, că va implementa 10.000 de prize în următorii ani, astfel încât să susţină maşinile electrice. Evident, acest lucru ar trebui să facă parte, de fapt, dintr-o strategie mult mai cuprinzătoare, care să ofere nu neapărat un număr nelimitat de prize cu încărcare lentă, ci un număr critic de prize cu încărcare rapidă, aflate în locuri-cheie, precum şi soluţii de promovare a acestor iniţiative de carsharing. Doar atunci vom putea spune că şi România se alătură tendinţei internaţionale.

via: BMW România


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide