Cu ocazia producţiei prototipului BMW iNEXT, BMW Group oferă o avanpremieră a modului de lucru din uzina-pilot aflată în inima Centrului de Cercetare & Inovaţie (FIZ). Prototipurile tuturor automobilelor sunt produse cu mult înainte de lansarea efectivă pe piaţă, în zonele speciale cu acces restricţionat ale facilităţii. Acestea sunt utilizate pentru testarea şi pregătirea în vedea asamblării de serie ulterioare.
Când producţia de serie a modelului electric BMW iNEXT va fi lansată în 2021, automobilele vor părăsi aceeaşi linie de asamblare precum modelele cu motoare termice şi cele plug-in hybrid. Aceată soluţie este o dezvoltare importantă pentru a asigura flexiblitatea maximă BMW Group în viitor, reglând mixul de sisteme de propulsie rapid, în funcţie de evoluţia viitoare a pieţeii.
Primele caroserii brute ale BMW iNEXT sunt asamblate în atelierul de caroserii al uzinei-pilot. Diferitele secţiuni sunt conectate cu ajutorul tehnologiei noi: sudură rotativă. Aceasta uneşte aluminiul şi oţelul de înaltă rezistenţă prin utilizarea căldurii generate când elementul din oţel străpunge o componentă de aluminiu. Căldura piesei de oţel uneşte cele două componente. Odată asamblate, caroseriile sunt supuse unor verificări detaliate cu un sistem de măsurare laser, o tehnologie de măsurare automată care identifică rapid caracteristicile individuale ale suprafeţei. Această soluţie elimină necesitatea plasării manuale a punctelor de măsurare, aşa cum s-a făcut până acum. Noul proces optic reduce dramatic timpului necesar pentru efectuarea măsurătorilor. Suprafeţele complete ale părţilor caroseriei sunt examinate suplimentar prin utilizarea unui scaner de înaltă rezoluţie ce este localizat într-o sală de măsurare digitală. Datele obţinute aici sunt comparate complet automat cu modelul CAD al piesei, oferind informaţia necesară mai rapid decât metodologiile convenţionale.
O aplicaţie de augmented reality accelerează în mod radical modalitatea în care şuruburile de asamblare a podelei sunt identificate şi comparate cu modelul CAD. Aplicaţia este o inovaţie importantă care verifică poziţia şi efectuarea lor precisă. Pe lângă reducerea complexităţii, realizează şi colaborarea mai eficientă între diferitele departamente de specialitate.
Uzina-pilot a BMW Group este localizată în Centrul de Cercetare & Inovaţie din München, alte trei facilităţi asociate aflându-se la nord de oraş – în Hallbergmoos, Oberschleissheim şi Garching. Cu o suprafaţă totală de 100.000 m2, este locul de muncă pentru 850 de angajaţi, care lucrează simultan la până la şase proiecte de automobil.
Asemenea uzinelor de serie, uzina-pilot poate asambla atât prototipuri cu tren de rulare electric, cât şi cu motoare termice. Ca interfaţă între dezvoltare şi producţie, uzina permite ca atât produsul, cât şi procesele de asamblare în serie să fie rafinate la maturitate, gata pentru transfer la uzinele obişnuite unde sunt utilizate în producţia de serie.