BMW Group investeşte aproximativ 400 de milioane de euro în uzina auto din Dingolfing pentru producţia BMW iNEXT.
Odată cu lansarea BMW iNEXT în 2021, uzina din Dingolfing va fi capabilă să producă combinaţia potrivită de automobile electrice, modele plug-in hybrid sau maşini cu motoare termice conform cererii şi evoluţiei pieţii – totul pe o singură linie de asamblare. Modelele plug-in hybrid reprezintă aproape 10% din producţia de la Dingolfing. BMW iNEXT va deveni primul automobil pur electric al uzinei, fiind produs din 2021.
Noul model va fi produs în mod flexibil şi eficient pe o singură linie împreună cu BMW Seria 5, Seria 7 şi Seria 8 într-una dintre cele două hale de asamblare de la Dingolfing. Cu toate acestea, la automobilele electrificate şi autonome precum BMW iNEXT, anumite elmente de asamblare sunt distribuit diferit în procesul de fabricaţie comparativ cu maşinile convenţionale.
La automobilele electrice, anumiţi paşi de la trenul de rulare sau instalaţia de asamblare sunt omişi, de exemplu. În alte părţi este necesară mai multă muncă de asamblare – de exemplu, instalarea bateriei şi a cablurilor de înaltă tensiune corespunzătoare. Senzorii suplimentari, sistemele de curăţare şi computerele foarte performante sunt necesare pentru automobilele autonome.
Prin urmare, staţii de testare speciale trebuie oferite pentru validarea acestor funcţionalităţi. Aceste operaţiuni noi au necesitat în cele din urmă şi o extindere a halei de asamblare şi o restructurare parţială. Activitatea de construcţie a anexei de asamblare cu trei etaje a început în vara anului 2018. De-a lungul lunilor care au urmat, liniile de producţie au fost construite treptat şi puse în funcţionare – de exemplu, la finalul lunii august, noua secţie de „căsătorie” a liniei, procesul unde caroseria şi trenul de rulare sunt unite.