În 1957, tânărul Paul Rosche se alătura echipei de dezvoltare BMW, pe atunci condusă de Alex von Falkehnhausen. Aşa cum Rosche povesteşte cu umor, angajarea a venit la insistenţele mamei care dorea o carieră de inginer pentru fiul său. Ajuns astăzi la frumoasa vârstă de 80 de ani, Paul Rosche are spre ce privi cu mândrie în trecutul său profesional.
Dezvoltarea de axe cu came pentru motoarele de curse s-a numărat printre primele proiecte semnate de Rosche, iar cu timpul acest domeniu a devenit specialitatea sa, de unde şi porecla de Nocken-Paul, în traducere Paul-Axă-cu-Came.
Recunoaşterea în domeniu a obţinut-o cu propulsorul BMW M10, produs între 1962 şi 1988, motor ce avea să devină unul dintre cele mai renumite şi importante motoare ale bavarezilor, după ce a stat la baza triumfului unui BMW 2002 în European Touring Car Championship, în 1969. Iar după trei ani, se năştea BMW 2002 Turbo, primul model cu tubină al mărcii, derivat din acelaşi M10.
Considerat părintele motorului turbo care i-a asigurat lui Nelson Piquet titlul piloţilor în Formula 1 în 1983, Paul Rosche a devenit şef pe secţia de dezvoltare avansată şi motoare sport în 1973. După doi ani, Robert Lutz decidea înfiinţarea BMW Motorsport GmbH, în cadrul căreia deţine poziţia de şef de dezvoltare pentru producţie şi motoare de curse pentru BMW M1, singurul supercar al mărcii cu motor amplasat central.
De-a lungul anilor, motoarele lui Paul Rosche aveau să aducă peste 150 de victorii pentru BMW, precum şi şase titluri în Campionatul European Formula 2, plus alte titluri în Campionatul European de Turisme dar şi în Cursa de 24h de la Le Mans.
Chiar dacă s-a pensionat cu 15 ani în urmă, Paul Rosche este şi acum menţionat cu referinţă către inginerii BMW. Expresia „Şi lui Paul Rosche o să-i placă” este cea mai mare apreciere pentru sportivitatea unui motor.