BMW i8, văzut prin ochii posesorului

Autor: Andrei Ştirbu 20 nov. 2014 Știri auto

Scott Hughes este, se pare, primul posesor de BMW i8 din Carolina de Sud. Scott este un fan înrăit BMW, unul suficient de dedicat mărcii încât să fi cumpărat toate modele la care oricare fan visează. 

În garajul său şi-a făcut, aşadar, loc şi un i8, supersportiva nemţească al cărei pedigree este asociat supercarului M1. Da, Scott are şi un M1 în garaj. O să-i dăm cuvântul, pentru a ne explica ce anume îi place la BMW i8.

Cu toate că imaginea prodigioasă a fiecăruia dintre cele două modele BMW tinde să le asemuiască, din perspectiva zilei de astăzi, i8 şi M1 sunt foarte diferite.

i8 se foloseşte de un sistem hibrid plug-in pentru a livra 362 de cai-putere şi un moment maxim de 570 Nm. Acestea ajută coupéul să accelereze 0-100 km/h în 4,5 secunde şi să atingă o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic). Totodată, modul electric îi permite o autonomie fără emisii de până la 35 de kilometri

Test ProMotor cu BMW i8, maşina care schimbă fundamental segmentul premium

M1, pe de altă parte, este mult mai… mecanic. Se foloseşte de un motor L6 de 3,5 litri, dispus central, care dispune de 277 CP şi 330 Nm transmişi punţii spate prin intermediul unei cutii manuale cu cinci rapoarte. Accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde şi atinge o viteză maximă de 262 km/h. Are un design semnat de Giorgeto Giugiaro şi este dezvoltat în parteneriat cu Lamborghini.

Oameni şi maşini: BMW M1, „Supercarul solitar”

Ca o altă analogie, M1 a fost vândut doar ca BMW să poată să participe în competiţii cu el – doar 451 de exemplare au fost construite, suficient pentru ca brandul german să obţină omologare necesară pentru participarea în competiţii.

Asta ne duce, invariabil, la întrebarea: dacă Scott ţi-ar ceda una dintre aceste două bijuterii ale sale, pe care ai alege-o? 

P.S.: Scott nu-şi donează nicio maşină, era doar o întrebare fantezistă.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide