BMW i8 Concept Spyder – informaţii oficiale
BMW i, sub-brandul axat exlusiv pe modele hibride şi electrice, foloseşte cele mai noi tehnologii pentru conceptele sale. Materialele ultrauşoare şi programele integrate în maşină asigură un şofat cât mai relaxant şi sigur, fără a priva şoferul de latura sportivă tipică mărcii.
Noul BMW i8 Concept Spyder, dotat cu tehnologia eDrive este un cabriolet cu 2 locuri, ce întregeşte arsenalul de modele hibride ale gamei i. Printre caracteristicile conceptului BMW i8 Spyder se numără uşile ce se deschid în jurul pilonului A şi motorul electric, camuflat de posteriorul transparent.
Combinaţia dintre construcţia ultrauşoară şi tehnologia hibridă îi oferă lui BMW i8 Concept Spyder imaginea de maşină sport, dar cu un consum caracteristic mai degrabă maşinilor de clasă mică. Întreaga maşină este dezvoltată în jurul filozofiei LifeDrive, astfel i8 Concept Spyder este un hibrid plug-in pus în mişcare de trenul de rulare eDrive, care combină motorul electric de înaltă performanţă cu cel pe benzină.
Bateriile Li-ion pot fi încărcate în doar 105 minute, de la orice tip de priză, chiar şi de la una casnică.Greutatea mică a maşinii, distribuaţia ideală a maselor ( 50:50), centrul de greutate foarte lăsat, precum şi o dinamică excelentă împreună cu puterea combinată, de 354 CP, promit o placere extraordinară a condusului.
Pentru a reduce cât mai mult greutatea maşinii, componentele ce ţin strict de dinamică, precum trenul de rulare, şasiul şi structura de rezistenţă, au fost fabricate dintr-un aluminiu special, iar interiorul a fost ranforsat cu fibră de carbon. Faţă de i8-ul prezentat cu un an în urmă, versiunea Spyder are doar două locuri, plafon rabatabil, iar ampatamentul şi lungimea maşinii au fost micşorate. De asemenea portierele cu zone vitrate au dispărut. Bateriile necesare deplasării în modul electric, au fost amplasate între cele două punţi pentru ca maşina să aibă un centru de greutate cât mai coborât şi o performanţă dinamică de invidiat.
Partea din faţă a maşinii degajă o personalitate puternică, conferită de farurile cu tehnologie laser, al căror design exploatează tema întâlnită şi pe celelalte concepte ale seriei eco „i”, forma literei U. Parbrizul are încorporat un mic spoiler, iar în partea mediană a caroseriei, designerii BMW au dispus o arcadă dublă in forma literei V ale cărei margini converg către compartimentul motor,”expus” privirilor indiscrete datorită capacului translucid. În partea din spate, stopurile urmează aceeaşi temă de design ca şi partea din faţă.
Dimensiunile lui BMW i8 Spyder sunt următoarele: de 4480 mm lungime, 1922 mm lăţime cu o înălţime de 1208 mm. Masa maşinii este de 1630 kg, în timp ce portbgajul are aproximativ 100 litri. BMW i8 Spyder este capabil să accelereze de la 0 la 100 km în doar 5 secunde, viteza maximă fiind limitată electronic la 250 km/h. Aceste performanţe sunt datorate motorului electric, ce furnizează 131 CP către puntea faţă, precum şi propulsorului TwinPower Turbo în trei cilindri capabil să producă 223 CP pentru puntea spate.
Agregatele au fost dezvoltate de către BMW şi generează un cuplu de 550 Nm. Dar, cel mai uimitor lucru este consumul declarat, de doar 3 litri la 100 de km. Astfel, cu bateriile încărcate la maxim, i8 Spyder poate parcurge până la 30 km în modul electric. O altă caracteristică importantă a conceptului este că cele 2 motoare pot funcţiona în tandem, simulând tracţiunea integrală. De asemenea sistemul electronic asigură recuperarea maximă a energiei în timpul frânării şi decelerării.
BMW i şi-a echipat cel mai nou concept cu un sistem inovator de avertizare în caz de coliziune, un sistem pentru asistenţă la parcare, precum şi un sistem de avertizare în caz de ambuteiaj în trafic. Bavarezii vor ca proprietarii viitoarelor modele să fie în stransă legătură cu acestea chiar şi atunci când nu le conduc.
Astfel, cu ajutorul smarphone-urilor maşina poate fi găsită în parcare( CarFinder), iar staţiile de încărcare din apropiere pot fi localizate cu uşurinţă. Ora la care poate începe încărcarea poate fi setată, iar în funcţie de programările din calendarul telefonului, sistemul „se asigură” că bateriile vor fi încărcate la timp pentru următoarea întalnire. De asemenea, sunt disponbile informaţii cu privire la nivelului de încărcare al bateriei.
Sistemul de navigaţie, prezent pe maşină, se poate transfera pe mobil, după ce automobilul a fost parcat, pentru paşii pasagerilor să fie îndreptaţi către destinaţia finală. O funcţie de planificare a rutei poate conecta maşina la reţeaua publică de transport pentru a oferi informaţii despre locurile de parcare disponibile la destinaţie.
Interior maşinii prezintă mici modificări faţă de versiunea coupe a conceptului, denumită i8. Display de 22.4 cm, poate furniza în format tridimensional toate informaţiile relevante pentru pasageri. Două ecrane având dimensiuni generoase completează interacţiunea pasagerilor cu decapotabila şi cu lumea înconjurătoare. Poziţionate în spatele volanului, cele două display-uri elipsoidale, dar variabile ca şi formă oferă informaţii relevante şoferului.
Un al treilea display reprezintă interfaţa sistemului de climatizare, toate aceste informaţii fiind redate, cât mai clar, în format 3D. Panoul de bord afişează informaţii folositoare şoferului. Poziţionat lângă vitezometrul digital, un ecran multifuncţional îi permite conducătorului auto să vadă câtă energie foloseşte şi de asemenea cum o primeşte.
Trecerea pe modul electric( ECO PRO) implică schimbarea luminii de la bord în albastru, punându-se accent pe funcţionalitate, iar trecerea pe SPORT, face ca şi culoarea bordului să se schimbe în portocaliu. Instrumentarul de bord oferă toate informaţiile, necesare conducătorului auto, pentru a vedea nivelul de încărcare al bateriei şi pentru a se conecta la funcţiile maşinii.
Reprezentanţii fabricii din Leipzig, unde BMW-urile i vor prinde viaţă, anticipează o scădere cu 50% a energiei şi cu 70% a apei utilizate în producţia maşinilor, pentru următorii ani. Potrivit acestora, energia folosiă va proveni în proporţie de 100% din surse regenerabile.