BMW depăşit de Mahindra: indienii sunt primii cu un diesel bi-turbo în 3 cilindri
La Salonul Auto Frankfurt 2011, bavarezii prezentau ineditul concept BMW i8, cu un sistem de propulsie hibridă care presupune adoptarea unui diesel bi-turbo în doar 3 cilindri, având 1,5 litri. Motor care, evident, se va regăsi şi pe alte modele din gama BMW şi Mini în viitor.
Până atunci, însă, iată că avem o mare surpriză din partea indienilor de la Mahindra, care ”le iau faţa” celor de la BMW, deoarece vor propune în serie mare un astfel de motor înaintea nemţilor.
Mai exact, cei de la Mahindra anunţă că vor înlocui în curând vechiul diesel 2.5 CRDe de 95 CP cu un total noul motor de 1,5 litri, care va avea doar 3 cilindri şi tehnologie bi-turbo. Noul diesel va intra pentru început sub capota monovolumului Mahindra Xylo, iar apoi va fi propus şi pe alte modele din gamă.
Faţă de dieselul vechi, noul motor cu 3 cilindri va avea o putere mai mare, de 100 CP/3.750 rpm, precum şi un cuplu motor mai bun, de 240 Nm/1.600-2.800 rpm (faţă de 220 Nm/1.400-2.600 rpm). De asemenea, noul propulsor este mai compact şi mai uşor cu 65 kg, având o masă totală de 185 kg.
Rămâne de văzut dacă indienii vor încerca să atace piaţa europeană cu acest nou motor, despre care unele surse indiene afirmă că va fi oferit în versiuni de până la 140 CP.
În acest moment doar Volkswagen şi KIA oferă dieseluri în 3 cilindri, nemţii mizând pe un 1.2 TDI de 75 CP, iar coreenii pe un 1.1 CRDi, de aceeaşi putere, însă aceste motoare beneficiază de turbocompresoare convenţionale.